Geavanceerd zoeken

Siemens volautomatische koffiemachines

Software Probleem - Ontkalking

Remalu

Samstag, 14. September 2019, 10:21 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen, heeft iemand hier al een oplossing gevonden? Ik heb hetzelfde probleem na 7 maanden operatie. Ook na het aanpassen van het ontkalkingssysteem heb ik nog steeds hetzelfde probleem met mijn eq6plus700.

Ik krijg geen antwoorden op mijn mails van Siemens.

Met vriendelijke groet

Raini

Samstag, 14. September 2019, 15:49 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest_Martin @ vrijdag, 04 januari 2019, 19:54 h)
Hallo, iedereen.
Sinds vandaag heb ik hetzelfde probleem en ik kan zelfs nog beter gaan wat betreft de eerste oproep tot ontkalking.
Ik gebruik de EQ6 Plus 300s al 5 dagen. Volledig in gebruik genomen volgens de instructies op Nieuwjaarsdag. Waterhardheid 1, want ik gebruik het leidingwater van een Brits waterfilter. Daarnaast heb ik het meegeleverde filter geplaatst en geactiveerd. Vandaag kreeg ik het bericht "nog 20 kopjes > dan ontkalken".
Nadat ik nog een beker had gehad, kreeg ik het bericht nog 15 bekers te ontkalken. Dus een echt koffiekopje telde de machine als 5 :-(.
Daarna heb ik mijn instellingen nog eens gecontroleerd, die zijn zoals hierboven beschreven.
Toen heb ik de teller van de bekers gecontroleerd. Ik heb een volle 20 koppen koffie en 4 melkdranken op de toonbank staan.
Dit is absoluut crash, en daarom is het alleen maar een technisch of softwaretechnisch probleem, zoals hier al is gezegd.
Een telefoontje naar de Siemens hotline heeft geen zin, want vandaag, na 3 pogingen met 1,5 uur in de rij, heb ik afgezegd of opgegeven ("Op dit moment zijn alle medewerkers in gesprek met klanten. Heb alsjeblieft een beetje geduld. U wordt verbonden met de volgende vrije medewerker. Wacht even, alsjeblieft.)
Ik heb nu zonder meer de tip van bovenaf geaccepteerd en ook op "ontkalkingssysteem" gezet. Laten we eens kijken wat er gebeurt.
Ik voel echter al de noodzaak om het apparaat te retourneren als gevolg van een technisch defect, aangezien de vele bijdragen hier al laten zien dat het geen op zichzelf staand geval lijkt te zijn, maar een fundamenteel probleem van het apparaat. Wat kun je nog meer verwachten als zoiets simpels problemen veroorzaakt.
Ik zou dit apparaat niet meer kopen, ook al is het super stil en maakt het een geweldige koffie.
Misschien dat mijn ervaringsverslag een aantal van jullie hier zal helpen.
Veel groeten. Martin.












We hebben hetzelfde probleem we ontkalken en na 5 tot 6 kopjes zijn er nog 20 kopjes over en moeten we het opnieuw ontkalken.

gerry waldsolms   

Vrijdag, 20. September 2019, 08:35 Uhr

Unregistered

QUOTE (jokana33 @ maandag, 31 juli 2017, 13:13 uur)
Hallo, allemaal samen! sad.gif sad.gif sad.gif

Siemens is niet in staat om het softwareprobleem "ontkalken" in uw volautomatische koffiemachines op te lossen (Update)!

Het brandt weer na een paar kopjes!

U ontkalkt zeer consciëntieus volgens de gebruiksaanwijzing en het probleem is weer helemaal terug.

Het programma (software!) herkent de ontkalking niet en keert niet terug naar het begin!

Ik heb mijn machine, EQ.6 - Serie 300 - TE603501EN, al voor de 3e keer in reparatie!

mad.gif mad.gif mad.gif

Het is erg vermoeiend en vervelend!

LG Hansi

Ik voel hetzelfde, dus ik heb nu iets anders besteld.

Coffee magnet   

Montag, 23. December 2019, 02:32 Uhr

Unregistered

HiI
hebben een nieuwe EQ6 plus 100 en na 3 maanden vroeg de eenheid om een ontkalking. Ik deed het volgens de instructies en met de originele Siemens-tablet, maar na
5-10 kopjes
blijf ik de boodschap krijgen
.

Ik heb meer dan 10 ontkalkingen gedaan, maar het nieuws...

komt

steeds opnieuw

.

Zou iemand dit kunnen gebruiken

Probleem

fix

?

Gast_Hanni

Montag, 06. April 2020, 14:19 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest_Robert @ zondag 27 januari 2019, 15:03 uur)
Hallo,

zoals ik laatst schreef, heb ik het ontkalkingssysteem en de filter in mijn machine ingesteld. Sindsdien heb ik ook geen problemen meer.
Na ongeveer 50 kopjes of meer kreeg ik het bericht "doe een calc'n clean" , als je dit bericht negeert word je bedreigd om de machine te vergrendelen. Na nog eens 50-80 kopjes kwam bovenstaand bericht terug. Natuurlijk heb ik ontkalkt en schoongemaakt.
Conclusie: ik kan leven met het resultaat, want ontkalken is belangrijk, en daarom kan ik het niet vergeten.

Kan je deze onheilspellende sleutelcombinatie hier plaatsen?




Ik heb hetzelfde probleem eq6 serie 300 met de ontkalking die ik op de ontkalkingseenheid en filter heb gezet, nu is het weg, bedankt voor de info.

Gast_Hanni

Montag, 06. April 2020, 14:27 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest_Hanni @ maandag, 06 april 2020, 14:19 uur)
QUOTE (Guest_Robert @ zondag 27 januari 2019, 15:03 uur)
Hallo,

zoals ik laatst schreef, heb ik de ontkalkingseenheid en het filter in mijn machine ingesteld. Sindsdien heb ik ook geen problemen meer.
Na ongeveer 50 kopjes of meer kreeg ik het bericht "doe een calc'n clean" , als je dit bericht negeert word je bedreigd om de machine te vergrendelen. Na nog eens 50-80 kopjes kwam bovenstaand bericht terug. Natuurlijk heb ik ontkalkt en schoongemaakt.
Conclusie: ik kan leven met het resultaat, want ontkalken is belangrijk, en daarom kan ik het niet vergeten.

Kan je deze onheilspellende sleutelcombinatie hier plaatsen?




Ik heb hetzelfde probleem eq6 serie 300 met de ontkalking die ik op de ontkalkingseenheid en filter heb gezet, nu is het weg, bedankt voor de info.

Blij dat het te vroeg is. Foutbericht terug. blink.gif

Gast_Benny

Montag, 15. Juni 2020, 15:16 Uhr

Unregistered

Hallo, iedereen?
>Heeft iemand hier het probleem op een of andere manier kunnen oplossen?
br>Ik moet nu om de paar dagen de fabrieksreset doen en ik weet niet zeker hoe lang het nog duurt.

Gast_Dennis

Montag, 22. Juni 2020, 20:26 Uhr

Unregistered

We hebben hetzelfde probleem. Een kennis zei (had het probleem ook) met de verandering van het keramische ventiel dat het weg was. Sindsdien is hij stil en heeft hij tot nu toe 260 kopjes gemaakt. Ik zal het ook ruilen

ela_

Dinsdag, 21. Juli 2020, 20:33 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 39741

Lid sinds: 21.07.2020

Oh, jee, ik ben niet de enige met een probleem. Onze volautomatische koffiemachine EQ.6 plus s700 is bijna een half jaar oud. Tot nu toe is het zonder problemen verlopen. Het enige is dat de brouwinstallatie een beetje moeilijk in en uit te zetten is. Maar: Nu is het begonnen met het eisen van een ontkalking ALLEEN VEILIGE WEEK. (we hebben de vorige machine op het werk en hoewel er bijna elke dag 10 mensen gebruik van maken, schreeuwt hij regelmatig om de 2-3 maanden na het ontkalken) Voordat hij om de 2-3 maanden was, als hij al bij de onze was! (om de paar 100 koffie's) In de tussentijd kan ik het bestellen van de Siemens-tabbladen nauwelijks bijhouden (we hebben ze niet in onze winkel... :-/ )Nu, na het eeuwige wachten op een antwoord van Siemens, heb ik ze laten opsturen. Een boodschapper kwam (na 2x vragen of ze me na meer dan 2 weken zouden contacteren om haar op te halen) - haalde haar op en ondertussen is ze al meer dan 1 week bij Siemens zonder enige reactie tot nu toe... :-/ Na uw berichten ben ik benieuwd wat ik kan verwachten als we haar eindelijk terug hebben. huh.gifdry.gifsad.gif
Veel geluk voor jullie allemaal, ik ben nog steeds bezig met de cafeïneregistratie...
blink.gifwink.gif

Marcin

Montag, 24. Augustus 2020, 11:19 Uhr

Unregistered

Ik denk dat ik misschien een oplossing heb gevonden.

Ik heb alles schoongemaakt en allerlei fabrieksreset gedaan Geen geluk.

Uiteindelijk heb ik een waterfilterinstelling geactiveerd, maar zonder het filter echt te installeren. Dit heeft het aantal verplaatst van 20 iets naar 900! Na het in kaart brengen van een koffie is het aantal daadwerkelijk omhoog gegaan!

Daarna heb ik het filter gedeactiveerd en is het nummer gedaald naar 127. Na het maken van een koffie ging het eigenlijk tot 130...

Ik hoop dat dat betekent dat het nu vaststaat smile.gif

MindMarker2.0

Samstag, 29. Augustus 2020, 18:34 Uhr

Unregistered

QUOTE (jokana33 @ maandag, 31 juli 2017, 13:13 uur)
Hallo, iedereen! sad.gif sad.gif sad.gif

Siemens is niet in staat om het softwareprobleem "ontkalken" in uw volautomatische koffiemachines op te lossen (Update)!

Het brandt weer na een paar kopjes!

U ontkalkt zeer consciëntieus volgens de gebruiksaanwijzing en het probleem is weer helemaal terug.

Het programma (software!) herkent de ontkalking niet en keert niet terug naar het begin!

Ik heb mijn machine, EQ.6 - Serie 300 - TE603501EN, al voor de 3e keer in reparatie!

mad.gif mad.gif mad.gif

Het is erg bewerkelijk en vervelend!

LG Hansi

Hallo iedereen, als iemand anders het beruchte probleem heeft dat de machine om de paar kopjes ontkalkt moet worden: Ik heb gisteren met de steun gesproken en ze hebben me de volgende tip gegeven die lijkt te werken. Neem gewoon het melksysteem uit tijdens het schoonmaken in de avond (achter het deksel van de koffie-uitloop) en trek twee keer een klein kopje heet water. Hierdoor worden de sproeiers in het afvoersysteem gespoeld. In de workshop doen ze niets anders, gezien het foutenpatroon in de eerste stap. Bij mij werkte het en de teller loopt achteruit.

MindMarker2.0

Samstag, 29. Augustus 2020, 18:35 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen, als iemand anders het beruchte probleem heeft dat de machine om de paar kopjes ontkalkt moet worden: Ik heb gisteren met de steun gesproken en ze hebben me de volgende tip gegeven die blijkbaar werkt. Neem gewoon het melksysteem uit tijdens het schoonmaken in de avond (achter het deksel van de koffie-uitloop) en trek twee keer een klein kopje heet water. Hierdoor worden de sproeiers in het afvoersysteem gespoeld. In de workshop doen ze niets anders, gezien het foutenpatroon in de eerste stap. Bij mij werkte het en de teller loopt achteruit.

Spassmaker

Montag, 14. September 2020, 17:05 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 40686

Lid sinds: 14.09.2020

Howdy, howdy, howdy. Ik heb het ook. Ik
heb een EQ6 s700 en met fabrieksmatige reset en instelling op ontkalkingssysteem heb ik het probleem dat
de machine
na
ongeveer 150 kopjes ontkalkt wil worden.

Na de fabrieksreset

lees

ik

de meter af

na elke aankoop van koffie, melkdrank of

water. Na het ontkalken: Tot het ontkalken van 1700 kopjes aan het begin
telde de machine 55 en daarna 35 en later 15 en 5 kopjes per kopje
zonder herkenbaar systeem.
Vandaag werden er nog 913 kopjes bekeken tot de ontkalking, één
Macciato gebrouwen Bericht

: PLEASE

DECALCATE IN 20 CUPS.

Ik heb het servicemenu gecontroleerd, de melding verschijnt nadat er precies 20 liter

water is gepasseerd. En nu?
Overigens liep een EQ6 S300 al eerder perfect en moest ik om de paar
maanden
met hardheidsgraad 3
ontkalken. Is er

misschien een oudere software die kan worden geïnstalleerd

? Ik

kan mijn softwareversie later weer

uitlezen.

Tot ziens

dan.

Met vriendelijke groet Christian

dKdent

Montag, 12. Oktober 2020, 09:25 Uhr

Unregistered

Hallo, ik moest eerst een onmiddellijke ontkalking uitvoeren na ongeveer 10 maanden. Daarna verscheen de ontkalkingsboodschap voortdurend. Het verminderen van de waterhardheid hielp niet, het resetten via het servicemenu hielp ook niet. Tijdens het doorbladeren van het foutenlogboek in het servicemenu viel het me op dat het keramische ventiel een time-out had. Nadat de reset niet werkte, heb ik alle functionele stappen van de afsluiter in het servicemenu een tiental keer getest en vervolgens een fabrieksreset uitgevoerd. De ontkalkingsboodschap is verdwenen. Mijn gok: (kalk?)deeltjes/afzettingen in de klep, die niet alleen door ontkalking kunnen worden verwijderd. Door de functietests meerdere malen uit te voeren, kunnen deze zijn opgelost. Maar ik weet niet zeker of dit alle problemen oplost.

Unglücklich

Zondag, 25. Oktober 2020, 19:01 Uhr

Unregistered

Hetzelfde probleem met een 2 maanden oude EQ6 s700, we proberen de klep te repareren. Laten we het weer ontkalken en kijken of het werkt.

Heel, heel, heel vervelend!! Ik zou de machine graag houden, maar als het niet kan worden opgelost, zal het zeker terugkomen of worden ingezonden.

 12Seite 34