Geavanceerd zoeken

Uitwisseling van ervaringen met Schaerer Siena2 gebruikers

suggesties en trucs, lof en verwijten

meruvin

Montag, 23. Juli 2007, 20:05 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 1250

Lid sinds: 19.07.2007

Hallo mensen
, ik
wil graag praten met eigenaren van Schaerer machines die een Opal of Siena hebben (natuurlijk ook met gebruikers van andere machines). Ik heb onlangs een Siena2 gekocht, en ik ben helemaal van slag.
Het onderdeel is niet goedkoop, maar biedt fantastische producten. De bediening is eenvoudig, en als u de parameters zoals maalgraad, brouwtemperatuur
, waterhoeveelheid, maalduur, melkhoeveelheid en melkschuimhoeveelheid
instelt
, krijgt u het perfecte plezier, aangepast aan de verpakking en de smaak. Wie heeft er ook zo'n machine, en meldt er iets over bijvoorbeeld koffiesoorten? Ik heb de machine aangepast aan de Breda Gran Bar en het resultaat is fantastisch.
Groeten biggrin.gifvan een overtuigde Schaerer
gebruiker

guido

Zondag, 29. Juli 2007, 16:05 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 425

lidmaatschapsnummer..: 682

Lid sinds: 17.12.2006

Ten eerste, gefeliciteerd met de machineJe hebt
geen Schaerer, maar eigenlijk kan je niet fout gaan met deze machine
.



--------------------
__________ Kaffee für den Bestrafer_________________
Bremer Viva, SMP, (Eam 3500 , Quickmill 5000)

meruvin

Zondag, 29. Juli 2007, 22:52 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 1250

Lid sinds: 19.07.2007

Hallo, Guido,

Bedankt voor het antwoord, ik dacht dat niemand iets wist over de Schaerer apparatuur. Als je zegt dat je eigenlijk niets verkeerd kan doen, denk ik dat ze best goed zijn. Waarom verschijnen ze zo zelden op dit forum? Zijn ze zo zeldzaam, of te duur of niet bekend?
Groet Meruvin
cool.gif

guido

Zondag, 29. Juli 2007, 22:58 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 425

lidmaatschapsnummer..: 682

Lid sinds: 17.12.2006

Het is ook de prijs, want ik denk dat de siena 2 ongeveer 2000 euro kost?
Als u het geld wilt investeren, krijgt u zeker een hoge kwaliteit van het innerlijke leven, door de manier waarop identieke platform schaererer, solis, wmf.even als er geen perfecte Va, deze apparaten zijn al top.



--------------------
__________ Kaffee für den Bestrafer_________________
Bremer Viva, SMP, (Eam 3500 , Quickmill 5000)

Gregorthom

Montag, 30. Juli 2007, 06:52 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2483

lidmaatschapsnummer..: 312

Lid sinds: 18.07.2006

Schaerer, Solis etc. zijn niet zo bekend, omdat ze niet in de bezochte winkels te vinden zijn. Griezeligheid is geil en anderen maken vaak alleen reclame voor de bekende merken zoals Jura of Saeco, daarnaast liggen DeLonghi en anderen verborgen in de schappen. Schaerer en Solis zijn daar helemaal niet te vinden.
En er is geen andere reclame voor de apparaten. Hoe moet de gemiddelde consument dat dan weten?



--------------------
VA-Werdegang: Jura E75 06.2006-10.2006 >>> Jura S9 Avantgarde 10.2006-07.2007 >>> 08.2007-04.2008: DeLonghi PrimaDonna
ST-Werdegang: Gaggia Evolution mit Demoka M-203 10.2007-01.2009 >>> Arte di Poccino Bar (ST+Mühle) seit 01.2009 >>> 03.2009 La Spaziale Mini Vivaldi II + Eureka MCI/T

Arth

Woensdag, 29. Juli 2009, 14:18 Uhr

Unregistered

Sinds september 2008 gebruik ik mijn Schaerer Siena 2 en ben meer dan tevreden. Naar mijn mening is er geen vergelijkbare machine in deze prijsklasse op de markt die zo nauwkeurig kan worden afgesteld als de Sienna. Of het nu gaat om temperaturen voor water en melk, voorborst en consistentie van de Schümlis, hoeveelheden en maling van de koffie, espresso, latte macciato, capucino - alles kan individueel en perfect worden ingesteld.
Je ziet het. Ik ben
opgewonden.

Maar wat me op de zenuwen werkt is het geluidsniveau van de molen. Het is te luid; het maakt je partner in de slaapkamer wakker uit haar slaap, wat niet altijd goed gaat.

Marcel

Woensdag, 16. December 2009, 20:45 Uhr

Unregistered


Hallo daar!

Ik heb ook een Schaerer Sienna II Deze is een half jaar bij ons in gebruik.
Nadat onze Jura na 6500 jaar erg "versleten" was en de Saeco na de 3e reparatie
werd
gewisseld
, hebben we onszelf getrakteerd op iets goeds.

Ik moet zeggen dat geen enkele machine zo'n stevig bouwschuim op de koffie tovert als de Schaerer. De

Jura en de Saeco lagen ver achter. De reactietijd is ook fascinerend.
De Saeco ergerde me met constante verwarmingsfasen. Met Schaerer kunt u zonder pauze een drankje trekken.
Ik heb nog nooit een machine gezien
die zo spontaan
is. In dit opzicht echt geweldig. Helaas is de elektronica een beetje gek.
Sinds meer dan 2 weken
knippert onze ontkalkings-LED.

Maar als ik de min in stand-by druk,

verschijnt er een 68 en dat is het.

Geen ontkalkingscyclus. Volgens de instructies begint het

ontkalkingsprogramma

op deze manier

. Ik

kon

er nergens iets over vinden... Ik

moet

dit ding laten repareren. MfGMarcel

Dino Earl

Vrijdag, 18. December 2009, 20:19 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 11

lidmaatschapsnummer..: 5943

Lid sinds: 22.11.2009

machine in stand-by, verwijder de pompbak en druk op de knop. Dan zou het moeten werken. Houd de knop overigens ongeveer 5 seconden ingedrukt.

De solis master (hetzelfde platform) en de sienna 1

Achimle   

Zondag, 17. Januar 2010, 14:04 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 6770

Lid sinds: 16.01.2010

dus modellen worden slecht gemaakt omdat mensen de handleidingen niet kunnen lezen. 68 betekent 68 schoonmaakbeurten...

Guest

Samstag, 11. Augustus 2018, 20:54 Uhr

Unregistered

Hallo, iedereen,

het artikel is een beetje ouder, maar misschien kan iemand me toch helpen.
We hebben een Schaerer Siena 2 overgenomen van een goede vriend. Ik ben er erg blij mee... koffie en cappuccino zijn echt heerlijk. Geen vergelijking met de vorige volautomatische machine, die
het spook
al na 2 jaar
opgaf. Nu geen vraag:
Kan iemand mij vertellen wat de juiste of goede instellingen zijn voor een latte macchiato? Mijn vriend en ik, we bewegen hier voortdurend heen en weer... op de een of andere manier lijkt het soms te sterk, dan weer te weinig melkschuim of op zichzelf te weinig van de hoeveelheid. Met de cappuccino zijn we ook nog steeds in gesprek. Zou iemand enkele parameters voor ons hebben waarmee hij goede ervaringen heeft opgedaan? Vooral wat betreft de schuimtijd voor het melkschuim. Ik ben als een gek aan het googelen geweest, maar ik kan er helaas
niets
over
vinden.
Dat zou
geweldig
zijn
.

Veel groetenEmma

schnurzel

Samstag, 15. Januar 2022, 00:14 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 46416

Lid sinds: 21.10.2021

Ik heb een Schaerer Siena 1 die ik moet 'onderhouden'.
Maar de machine is schoongemaakt en ontkalkt.
Het werkt perfect.
Hoe kom ik van dat stomme scherm af?
wub.gif



Schlawi

Samstag, 15. Januar 2022, 09:26 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1104

lidmaatschapsnummer..: 14628

Lid sinds: 26.12.2011

Alleen software die dit reset kan worden gebruikt.