Geavanceerd zoeken

Siemens Eq6 lekt?

Veel water in de lekbak

Poldi99

Zondag, 19. Maart 2017, 12:59 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 30166

Lid sinds: 19.03.2017

Hallo
Ik heb onlangs een
Siemens EQ6 500
gekocht
Om

aan te zetten en af te spoelen, zet ik altijd een kom onder de tuit. Toch zit er veel water in de lekbak waar de kluis zich bevindt. Met mijn oude machine, een Delonghi Primadonna, was de kom altijd droog. Daarom mijn vraag aan andere eigenaren van dezelfde machine: is dit normaal of

een defect?
Na veel verschillende Delonghi Primadonna ben ik nu overgestapt op Siemens. De redenen daarvoor waren: de Siemens is veel stiller en de koffie is veel heter. Beiden hebben me altijd geërgerd aan de Delonghis
.

Het schuim lijkt me ook mooier met de Siemens. Naar onze mening smaakt koffie hetzelfde. Hoewel de Siemens minder bonen nodig heeft voor een koffiemok dan de Delonhi...

Poldi99

Zondag, 19. Maart 2017, 13:28 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 30166

Lid sinds: 19.03.2017

Hier zie je dat het water hier vandaan komt.
De machine is ongeveer een jaar oud en heeft ongeveer 500 koffies op de bovenverdieping.

Bijgevoegde afbeelding

kaffeechris

Zondag, 19. Maart 2017, 15:12 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo Mr. Poldi, de spoelcycli stromen in de kom die u onder de koffie-uitloop hebt geplaatst. Wanneer
de zeteenheid weer in de werkstand komt, komt het water uit de terugslagklep naar de zeteenheid en valt het direct in de lekbak
.

Dit is de bedoeling en heeft een speciale naam voor dit systeem, die ook door andere fabrikanten wordt gebruikt, "SingleBrew, for mostley button".


MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Poldi99

Zondag, 19. Maart 2017, 16:58 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 30166

Lid sinds: 19.03.2017

Bedankt! Dus
dit is normaal?

kaffeechris

Zondag, 19. Maart 2017, 18:03 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Een normaal ding 1-2cl kan dan in de opvangbak lopen.

MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Poldi99

Zondag, 19. Maart 2017, 18:11 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 4

lidmaatschapsnummer..: 30166

Lid sinds: 19.03.2017

Ik heb het net aan en uit gezet. Er zat ongeveer 60cc in de lekbak. Dus een heel groot glas vol. Past het?

Nicolas

Zondag, 03. Februari 2019, 00:11 Uhr

Unregistered

Ik heb ook de EQ.6 in de Plus S100 versie en na het aanzetten heb ik ook veel meer dan één borrelglas in de opvangbak. Dat lijkt me heel erg ...?

Fire Dragon

Zondag, 02. Februari 2020, 19:00 Uhr

Unregistered

Ik heb hetzelfde probleem, na 5 grote cafe crema, krijg ik de hint dat de kom vol is. Ik denk dat dat een beetje veel is. Mijn machine is een eq 6 plus s 100

Gast_Anne

Montag, 24. Februari 2020, 04:27 Uhr

Unregistered

Bij mij is het hetzelfde. Ik heb de machine nu een week en het is al zo vanaf het begin. Ik heb de EQ.6 plus ik zet er altijd een kopje onder en toch is de lekbak altijd vol. Dit kan niet normaal zijn. Ik ben erg teleurgesteld. Ik weet dit niet van mijn oude Saeco: wub:sad.gif

ReGu

Dinsdag, 28. April 2020, 08:24 Uhr

Unregistered

Hallo
, ik heb ook de Siemens EQ.6 plus s300 voor 14 dagen nu. Ook mijn lekbak is in bepaalde intervallen vol, ondanks de lekbak voor het spoelen bij het in- en uitschakelen. Ik wist het ook niet van mijn Delonghi. Ik heb echter ergens gelezen dat de brouwinstallatie ook wordt gespoeld en dat dit water in de lekbak wordt geleid.

Gast_Jonas

Dinsdag, 28. April 2020, 18:34 Uhr

Unregistered

Sinds drie dagen is de EQ.6 Plus s700 extra klasse in huis en is de opvangbak altijd vol.

Rogier

Donderdag, 28. Mai 2020, 12:26 Uhr

Unregistered

Hetzelfde geldt voor mij. Siemens EQ.6 s700.
Vooral het feit dat de koffiekop gevuld is met water baart me zorgen. In het begin was de koffie-uitloop altijd droog en bevatte alleen koffie. Nu wordt het slib altijd bevochtigd met een laagje water. Lekt er iets, misschien een rubber? Of is dat normaal?

Gast_Eugen

Donderdag, 18. Juni 2020, 22:49 Uhr

Unregistered

QuoteBegin-Rogier+Thursday, 28 mei 2020, 12:26 p.m.-->
QuoteBegin-Rogier+b> (Rogier @ donderdag, 28.) Mei 2020, 12:26 uur)
Hetzelfde geldt voor mij. Siemens EQ.6 s700.
Vooral het feit dat de koffiekop gevuld is met water baart me zorgen. In het begin was de koffie-uitloop altijd droog en bevatte alleen koffie. Nu wordt het slib altijd bevochtigd met een laagje water. Lekt er iets, misschien een rubber? Of is dat normaal? Ik heb precies hetzelfde probleem.

Benjamin Breeg

Vrijdag, 19. Juni 2020, 07:51 Uhr

Unregistered

QuoteBegin-Guest_Eugen+Thursday, 18 juni 2020, 22:49 uur-->QuoteBegin-Guest_Eugen+Thursday, 18 juni Juni 2020, 22:49 h)
QUOTE (Rogier @ donderdag, 28.) Mei 2020, 12:26)
Hetzelfde geldt voor mij. Siemens EQ.6 s700.
Vooral het feit dat de koffiekop gevuld is met water baart me zorgen. In het begin was de koffie-uitloop altijd droog en bevatte alleen koffie. Nu wordt het slib altijd bevochtigd met een laagje water. Lekt er iets, misschien een rubber? Of is dat normaal? Ik heb precies hetzelfde probleem. t/t> tr>/table> div class='postcolor'> br> Hallo iedereen.
We hebben EQ 6 plus S 300 en hetzelfde probleem.
Maar daar kan ik nog steeds mee leven. Veel erger is dat de machine ergens lijkt te lekken. We hebben er altijd een keukenhanddoek onder. Dat wordt echt vies.
Heeft iemand ideeën of ervaring met LG.

EQ6plus S700 Tropfschale voll   

Montag, 14. September 2020, 12:22 Uhr

Unregistered

Hallo, iedereen,

hetzelfde probleem, lekbak vol, water raakt op tijdens het brouwproces, machine werd gerepareerd en zelfs vervangen, dat zou zo goed moeten zijn! we hebben dit nog nooit met een andere machine gehad!

Veel dingen zijn vreemd aan het apparaat, extra onderdelen in de lekbak zodat het warme water de kunststof niet beschadigt, diverse afdekkingen die verwijderd moeten worden voor de reiniging, de brouwerijgroep... echt geen meesterwerk van de Duitse techniek.

Reiniging van de zetgroep onder stromend water is niet voldoende, mechanische reiniging is noodzakelijk, koffieresten overal in de hoeken

Koffie is goed, niet erg goed, ik had meer verwacht van de hoge druk, koffie aankoop zeer traag.

Over het geheel genomen: geen aanbeveling, dure foutieve aankoop

mfg Juergen Reinert

 Seite 123