Geavanceerd zoeken

Viesta One Touch 500 Mod.2016 - 1e indruk ...

rockabilly

Woensdag, 14. September 2016, 23:19 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 30

lidmaatschapsnummer..: 16736

Lid sinds: 03.07.2012

Vandaag kreeg ik een volautomatische koffiemachine genaamd
VIESTA ONE
TOUCH 500. 2 dagen geleden gekocht op ebay.de als B-goederen bij opbod.

Na de veiling

stuurde de verkoper mij een factuur en de handleiding als PDF-bestand.

Het werd verzonden door DHL in de originele doos. Er werd een gedrukte handleiding in het Duits/Engels/Frans bijgevoegd. Het was aangenaam te merken dat de Duitse tekst begrijpelijk is en geen "Google-vertaling". De machine is TÜV en GS

getest, een bijbehorende uitleg is opgenomen in de handleiding.
Behalve een zeer fijne kras op het deksel vertoonde de volautomatische machine geen gebreken, de
interne koffieproductteller toonde nog steeds 0 koppen koffie.

De ingebruikname was eenvoudig en eenvoudig, het aanraakscherm is zelfverklarend en duidelijk. Elk product

kan vooraf worden ingesteld in hoeveelheid en mengsel.
Het is prettig dat de koffie-uitloop
voldoende hoog is, zelfs voor grote koppen.

Het brouwen zelf gaat langzamer dan ik gewend ben, bijvoorbeeld van volautomatische machines uit de Jura. De koffie zelf laat een lekkere crema zien. De LED-bekerverlichting kan worden ingeschakeld

en is ook leuk om naar te kijken.

Ik heb de maalgraad al heel fijn ingesteld, maar ik vind de gemalen koffie nog steeds te grof. Dus misschien moet je

de keramische molen

later nog

aanpassen.
De uitneembare brouwerijgroep doet me erg denken aan de volautomatische machines van Saeco, wat niet
per se een nadeel hoeft te
zijn
.
Cappuccino en latte kunnen met "one touch" worden gemaakt.
De
melk wordt via de slang aangezogen en dankzij de dubbele ketel zijn er geen wachttijden voor de noodzakelijke stoomopwekking
.
Het melkschuim werkt zeer goed :-)



--------------------
Viesta OneTouch500, JURA ena , Severin S2+ , Saeco Primea Touch , Cafe Celica (Merol), Delongi esam 5500, Krups XP, AEG 220; SOLAC Espression touch, Bosch...

rockabilly

Woensdag, 28. September 2016, 15:50 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 30

lidmaatschapsnummer..: 16736

Lid sinds: 03.07.2012

Dus, nu een kort tussentijds verslag. Er werden ongeveer 160 koppen koffie gekocht, waarvan de helft als cappuccino.
Vooral de cappuccino is gewoon TOP! Dat had ik niet eerder
gedacht...
De molen is nu zo goed ingeburgerd dat het ronde pompoen uit de vorm valt. Toch moet ik de machine openen om de slijpgraad fijner in te stellen. Maar hiervoor zou ik de machine moeten
openen...
Al met al ben ik zeer tevreden met de aankoopbeslissing en voor 160€ was het toch al een "snap" :-).



--------------------
Viesta OneTouch500, JURA ena , Severin S2+ , Saeco Primea Touch , Cafe Celica (Merol), Delongi esam 5500, Krups XP, AEG 220; SOLAC Espression touch, Bosch...

Guest

Donderdag, 20. Oktober 2016, 00:55 Uhr

Unregistered

... na bijna 450 koppen koffie uit de automaat nog steeds zeer tevreden over de machine. Absoluut probleemloos tot nu toe :-)

Kaffeepoint

Zondag, 13. November 2016, 15:47 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

Saeco China Clone. Liever niet. Geen originele pakkingen passen, brouwgroep is goedkoopste kopie LG Paul sad.gif



--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162

kaffeechris

Zondag, 13. November 2016, 22:50 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo Paul, zolang iemand er blij mee is, maakt het niet uit.
Het is toch China KVA's die u kunt bestellen bij Alibaba en vanaf een viercijferige bestelhoeveelheid kunt u de kleuren
kiezen.

Deze KVA's zijn gespiegeld en geconverteerd naar een touch screen

.
MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Kaffeepoint

Montag, 14. November 2016, 12:06 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Lid sinds: 07.06.2016

Gierigheid is cool. Ik weet deze dingen, ik heb ze al gerepareerd. Als ik dat doe, zijn ze echt oké. Maar...

Ik denk gewoon niet dat het oké is om zulke machines na 2-3 jaar te dumpen en een nieuwe te kopen.

Onthoud: als je twee keer koopt, heb je iets verkeerds gedaan en dan is de gierigheid ineens niet meer geil maar duur.

LG Paul



--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162

kaffeechris

Montag, 14. November 2016, 22:19 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Godzijdank is deze kelk hier gepasseerd.
Ik zou het
niet
doen
, en ik
raad het
ook niet
aan
. Ik

wil me er niet mee bemoeien

.
MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

rockabilly

Donderdag, 05. Januar 2017, 18:43 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 30

lidmaatschapsnummer..: 16736

Lid sinds: 03.07.2012

Ik heb al veel MWIP's van alle fabrikanten in handen gehad en ik ben nog steeds enthousiast over dit apparaat. We zitten nu op zo'n 1500 covers, waarvan de helft cappuccino. De cappuccino ziet er niet alleen nog steeds erg goed en lekker uit, maar is dat ook. Met een aankoopprijs van 160€ wordt in dit geval alles goed gedaan en als er een reparatie nodig is, wordt de machine geopend en zien we wat er met andere onderdelen mogelijk is. Iets past altijd zolang het niet de elektronica is...
Met mijn Merol ( Cafe Celica) kon ik zonder problemen afdichtingen en molenstenen voor JURA en SAECO KVA's gebruiken...

Bijgevoegde afbeelding



--------------------
Viesta OneTouch500, JURA ena , Severin S2+ , Saeco Primea Touch , Cafe Celica (Merol), Delongi esam 5500, Krups XP, AEG 220; SOLAC Espression touch, Bosch...

rockabilly

Donderdag, 05. Januar 2017, 18:56 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 30

lidmaatschapsnummer..: 16736

Lid sinds: 03.07.2012

... @ nimsajloranaBA
is met 4,5mb te groot als bijlage, schrijf me een PN
smile.gif



--------------------
Viesta OneTouch500, JURA ena , Severin S2+ , Saeco Primea Touch , Cafe Celica (Merol), Delongi esam 5500, Krups XP, AEG 220; SOLAC Espression touch, Bosch...

Hunking

Vrijdag, 27. Januar 2017, 23:27 Uhr

Unregistered

Hallo rockabilly,
ik heb je inzendingen met grote belangstelling gelezen, nu denk ik erover om
te kopen.

Bent u nog steeds tevreden

met de KVA?

Ik wil u vragen: wilt u mij de gebruiksaanwijzing per e-mail sturen naar hunking68@gmail.com of kunt u mij vertellen waar ik deze kan downloaden

?

Alvast bedankt voor het snelle antwoord!

LG,

Hunking

rockabilly

Dinsdag, 31. Januar 2017, 16:00 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 30

lidmaatschapsnummer..: 16736

Lid sinds: 03.07.2012

Hoi, ja we zijn nog steeds zeer tevreden met deze volautomatische machine
smile.gif
Het staat geschreven in de lezingen op het werk en wordt daar gebruikt door 9 mensen...
Handboek gaat uit...



--------------------
Viesta OneTouch500, JURA ena , Severin S2+ , Saeco Primea Touch , Cafe Celica (Merol), Delongi esam 5500, Krups XP, AEG 220; SOLAC Espression touch, Bosch...

PamPam   

Woensdag, 01. Maart 2017, 16:13 Uhr

Unregistered

Bedankt voor je rapport en updates, Rockabilly.
Ik heb de machine nu besteld bij Amazon (ik ben geen fan van Alibaba), maar voor veel meer geld. In vergelijking met soortgelijke machines met dezelfde kenmerken is het nog steeds DEUTLY goedkoper. Ik heb ook eewink.gifn
langere garantie, dus ik ben gedekt voor de komende 4 jaar. Maar ik hoop natuurlijk dat ik het niet nodig heb.
Ik krijg de machine waarschijnlijk aan het eind van de week (hopelijk) of begin volgende week en ik kijsmile.gifk
er erg naar uit.
Ik zou nog steeds geïnteresseerd zijn om te weten welke bonen je gebruikt en of je
ooit
het compartiment voor het koffiepoeder
hebt gebruikt? Alvast
bedankt
! Gegroet

,

PamPam.

PamPam   

Woensdag, 01. Maart 2017, 16:21 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 30077

Lid sinds: 01.03.2017

Bedankt voor je rapport en updates, Rockabilly.
Ik heb de machine nu besteld bij Amazon (ik ben geen fan van Alibaba), maar voor veel meer geld. In vergelijking met soortgelijke machines met dezelfde kenmerken is het nog steeds DEUTLY goedkoper. Ik heb ook eewink.gifn
langere garantie, dus ik ben gedekt voor de komende 4 jaar. Maar ik hoop natuurlijk dat ik het niet nodig heb.
Ik krijg de machine waarschijnlijk aan het eind van de week (hopelijk) of begin volgende week en ik kijsmile.gifk
er erg naar uit.
Ik zou nog steeds geïnteresseerd zijn om te weten welke bonen je gebruikt en of je
ooit
het compartiment voor het koffiepoeder
hebt gebruikt? Alvast
bedankt
! Gegroet

,

PamPam.

rockabilly

Montag, 20. Maart 2017, 00:02 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 30

lidmaatschapsnummer..: 16736

Lid sinds: 03.07.2012

Hallo,
mijn favoriete koffieboon is de "Zwitserse Schümli Espresso
". Ik bestel deze altijd online in de Migros shop als ze in de verkoop zijn, wat gelukkig heel vaak gebeurt.

Ik heb nog nooit eerder het poedercompartiment

smile.gif gebruikt.

Ik wacht momenteel op een andere VIESTA 500 volautomatische machine voor thuis... Ik hoop positief te kunnen rapporteren over deze machine.



--------------------
Viesta OneTouch500, JURA ena , Severin S2+ , Saeco Primea Touch , Cafe Celica (Merol), Delongi esam 5500, Krups XP, AEG 220; SOLAC Espression touch, Bosch...

rockabilly

Woensdag, 29. Maart 2017, 13:24 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 30

lidmaatschapsnummer..: 16736

Lid sinds: 03.07.2012

Dus, de 2e VIESTA onetouch 500 volautomatische machine is nu een paar dagen in gebruik smile.gifHet is de huidige versie, wederom aangeschaft als B-goed.
In de huidige versie is er geen bekerverlichting
meer. Dit moest wijken voor het nu verwijderbare melkschuim mondstuk. Voordeel voor de reiniging, jammer voor de optiek.

De software/firmware is ongewijzigd,

d.w.z. in de display/instellingen kunt u de verlichting nog steeds aanpassen - maar zonder functie vanwege de ontbrekende hardware.

Mijn nieuwe automaat schakelt sneller over naar de stand-bymodus (onafhankelijk van de selecteerbare

uitschakeltijd) wanneer deze niet wordt gebruikt. Dit is soms wat vervelend omdat je langer op je koffie moet wachten. sad.gif

De koffie is weer goed, de molen is wat fijner afgesteld... stevige ronde pompoen in de uitwerping

.

Het melkschuim kan nu worden ingesteld op een instelwiel. Maar dit is al heel goed met het oudere model zonder de mogelijkheid tot aanpassing...

bijlage (Aantal downloads: 3674)

bijlage OneTouch500_Manual_AIO_v08_DE.pdf



--------------------
Viesta OneTouch500, JURA ena , Severin S2+ , Saeco Primea Touch , Cafe Celica (Merol), Delongi esam 5500, Krups XP, AEG 220; SOLAC Espression touch, Bosch...

 Seite 12