Geavanceerd zoeken

ECAM 26.455 MB geen melkschuim

caffeeklatsch   

Samstag, 03. December 2016, 20:22 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 158

lidmaatschapsnummer..: 18508

Lid sinds: 19.12.2012

Hallo aan de raad van de wijzen :-)

Ik heb alle 3 de magneetkleppen van mijn ECAM 26.455MB vervangen door nieuwe, de melkkoppeling heeft de 3 afdichtingen nieuw en met 3 foamers kan geen fatsoenlijk melkschuim worden bereikt. 2 broers maken een beetje dun schuim (ook alleen door de consistentieknop op het pijpje heen en weer te draaien) en de derde laat alleen hete stoom ontsnappen. Aangezien ik de bovengenoemde onderdelen al heb uitgewisseld, zou ik dankbaar zijn voor wat advies over waar te zoeken en het probleem op te lossen.

Bij voorbaat dank

kaffeechris

Samstag, 03. December 2016, 23:23 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Bestel een nieuwe melkkoppeling en het zou moeten werken, je zult niet zien waarom en hoe, maar het is vanwege deze koppeling.

MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

caffeeklatsch

Montag, 05. December 2016, 16:30 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 158

lidmaatschapsnummer..: 18508

Lid sinds: 19.12.2012

QUOTE (kaffeechris @ zaterdag, 03 december 2016, 22:23 uur)
Bestel een nieuwe melkkoppeling en het zou moeten werken, u zult niet zien waarom en hoe, maar het is vanwege deze koppeling.

MfG Chris

Bedankt voor de informatie. Daar heb ik ook aan gedacht, en uit voorzorg heb ik besteld. Het zou hier morgen of de volgende dag moeten zijn. Dan weten we meer. Het is het enige idee dat ik kon bedenken.

caffeeklatsch

Woensdag, 07. December 2016, 09:14 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 158

lidmaatschapsnummer..: 18508

Lid sinds: 19.12.2012

Er is een nieuwe koppeling geïnstalleerd en het resultaat is beter, maar nog niet perfect.
Ik probeerde een andere schuimer, maar het resultaat was nog
beter.

Het probleem is dus waarschijnlijk een combinatie van koppeling en schuiver

.

Omdat ik met het resultaat kan leven is het probleem

opgelost.

Bedankt voor de hint.

kaffeechris

Samstag, 10. December 2016, 09:31 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Bedankt voor de feedback

MfG Chris



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Steinhaeger666

Donderdag, 25. Januar 2018, 16:25 Uhr

*

Professioneel

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 294

lidmaatschapsnummer..: 25101

Lid sinds: 12.09.2014

Hé jongens, misschien kan ik jullie een andere aanpak geven. Het hoeft niet altijd de klep of de melkkoppeling te zijn. Ik had ook het probleem met mijn ECAM 26.455 dat er maar heel weinig melkschuim kwam en dat het meer uit de doseerbuis spuwde. Helemaal aan het einde brandde een thermostaat van de stoomverwarming uit.
Ik had alle magneetkleppen al
gecontroleerd en gereinigd, de afdichtingen van de melkkoppeling vervangen en de temperatuursensor van de stoomverwarming opnieuw geïnstalleerd met warmtegeleidende pasta. Dat alles hielp niet.
Toen merkte ik
nogal toevallig dat een lijn van de temperatuursensor niet in orde was - die was niet helemaal doorgeknipt, maar de draad was wel licht beschadigd. Nu ik de temperatuursensor heb vervangen, werkt het melkschuim weer - prachtig. VGBernd rolleyes.gif