Geavanceerd zoeken

Jura Ena7 of Delonghi ECAM 23.420

Aankoopbeslissing

Gast_Ingrid

Zondag, 30. Oktober 2011, 16:41 Uhr

Unregistered

Hallo iedereen,

Ik wil een nieuwe volautomatische koffiemachine kopen en ik kan gewoon niet beslissen. Ik had vele jaren geleden een rechtendiploma en was er zeer tevreden mee. Nu heb ik een Delonghi Nespresso machine, die ook erg goed is, maar de chaps zijn te duur voor mij als "koffiedrinker".

Meestal drink ik koffie (bij voorkeur uit een "koffiepot") en espresso. Soms drink ik ook graag cappuccino, maar dit gebeurt misschien wel 2-3 keer per maand. Een duurdere machine die met een druk op de knop cappuccino of latte bereidt, is dus niet nodig.

Vragen over Jura Ena7
:- Hoe goed schuimt het de melk direct uit de doos met behulp van een slang? (de meningen hierover op het internet
lopen
sterk
uiteen, van "werkt geweldig" tot "werkt helemaal niet") - hoe goed is het

automatische schoonmaakprogramma

en hoe vaak moet je het doen? -

heeft u

ervaring met het reinigen van afzonderlijke onderdelen in de vaatwasser - en zeer belangrijk: Hoe heet is koffie en cappuccino? - is de koffie sterk en heeft het een goed aroma? -
Al met al zijn de meningen op het internet niet zo groot als ik van Jura had verwacht, wat mij
zeer
verbaast
, aangezien Jura eigenlijk een grote reputatie heeft, toch? Vragen over Delonghi ECAM 23.420
:- Hoe
goed werkt het manueel melkschuimen? -

Kan ik het schuim direct in de beker doen, waaruit ik later de cappuccino zal drinken of moet ik het schuim altijd decanteren (

dit laatste vind ik wat onpraktisch

) - Hoe goed kan

de brouwgroep handmatig worden gereinigd? -

Hoe

heet is de koffie en cappuccino -

is de

koffie sterk en aromatisch? -

De meningen over Delonghi zijn bijna altijd geweldig op het internet, wat

is uw mening hier?
Ik ben blij met de vele antwoorden, tips en aanbevelingen, zodat ik eindelijk tot een goed
besluit kan komen. Dank u
wel
. Ingrid

ristretto

Zondag, 30. Oktober 2011, 17:42 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 926

lidmaatschapsnummer..: 4800

Lid sinds: 11.07.2009

QUOTE (Guest_Ingrid @ zondag, 30 oktober 2011, 15:41 h)


Hallo iedereen,

Ik wil graag een nieuwe volautomatische koffiemachine kopen en kan gewoonweg niet beslissen. Vele jaren geleden had ik een rechtenfaculteit en was daar erg tevreden over. Nu heb ik een Delonghi Nespresso machine, die ook erg goed is, maar de chaps zijn te duur voor mij als "koffiedrinker".

Meestal drink ik koffie (bij voorkeur uit een "koffiepot") en espresso. Soms drink ik ook graag cappuccino, maar dat gebeurt misschien wel 2-3 keer per maand. Een duurdere machine die met een druk op de knop cappuccino of latte bereidt, is dus niet nodig.

Vragen over Jura Ena7
:- Hoe goed schuimt het de melk direct uit de doos met behulp van een slang
? (de meningen hierover op het internet zijn zeer verschillend, van "werkt geweldig" tot "werkt helemaal niet")Zeer goed. Het is gewoon hygiënisch en als de melk gekoeld is, is het ook prachtig in consistentie - hoe goed is het automatische reinigingsprogramma en hoe vaak moet je het doen? Na ongeveer 180 inschakelprogramma's.
Als je het twee keer hebt gedaan, kun je de stappen onthouden,
het wordt gebruikt om de BG te reinigen en wordt grondig en automatisch uitgevoerd. - Heeft u ervaring met het reinigen van onderdelen in de vaatwasser? U moet de onderdelen in de vaatwasser niet reinigen. - en heel belangrijk: Hoe heet is koffie en cappuccino?
De dranken hebben goede temperaturen van de cappu ca. 65°C meer is nauwelijks mogelijk met een KV, omdat de melk niet op hogere temperaturen kan komen in de tijd dat het wordt opgeschuimd
. Voor lange warme cappuccino helpt het om de beker voor te verwarmen. - Is de koffie sterk en goed van aroma?
Als je goede bonen
neemt
(koffiebrander)
en de maling ideaal afstelt, krijg je een goede koffie/espresso (in het KV-gebied

) - al met al zijn de meningen op het internet niet zo groot als ik van Jura

had verwacht, wat me erg verbaast, aangezien Jura eigenlijk een grote reputatie heeft, toch?
Veel gebruikers verwachten een goede espresso of cappu met één druk op de knop en velen geven niet om de belangrijkste gekoelde melk en goede verse koffiebonen
. Het is ook belangrijk om de machine goed in te stellen (bijv. temperatuur maalgraad). Vragen over het Delonghi ECAM 23.420:- Hoe goed werkt het manueel melkschuimen?
Ik vind het omslachtig, de Mascgine heeft niet genoeg stoomkracht om goede melkconsistentie te krijgen, het heeft oefening nodig en met meer dan 2 kopjes cappu per
dag zou ik automatisch melkschuimen aanraden. -
Kan ik direct in de beker schuimen waaruit ik later de cappuccino zal drinken, of moet ik altijd het schuim
decanteren (dit laatste vind ik wat onpraktisch

)? Voor een goed resultaat en gemakkelijker schuimen moet u een melkschuimende beker gebruiken, in een beker (porselein of glas) met een kort, klein handvat, het zou moeilijk zijn om de beker vast te houden tijdens het schuimen, en

de vorm van de beker is niet

geschikt

voor het schuimen van de melk in de beker

.

-

Ook hier

geldt: hoe heet is koffie en cappuccinoOok

niet

heter of kouder als bij een Jura. -

is

de koffie sterk en goed van aroma's? zie Jura hierboven-
De meningen over Delonghi zijn bijna altijd geweldig op het internet, wat
is uw mening hier?

Delonghi is zeer solide met de ECAM modellen en soms een beetje chiquer van ontwerp zoals de ESAM modellen. in de laatste 2-3 jaar heeft Delonghi een echt goede verkoop bereikt met hun modellen omdat de kwaliteit

en de prijs/prestatie

ook

goed is.

Jura begint pas bij ronde ongeveer 600Euro dus vergelijking DElonghi 400Euro dus Jura is nog steeds de Mercedes onder KV en daarom hebben minder beoordelingen in de Inet beide zijn goede fabrikanten, maar ik heb de neiging om

Jura

vanwege de functie

en functies.
Ik ben blij met de vele antwoorden, tips en aanbevelingen, zodat ik eindelijk tot een goed
besluit kan komen. Dank u
wel
.
Ingrid



--------------------
Kaffeevollautomaten:
Delonghi ESAM 3000B (2 Moante sehr zufreiden)
Saeco Talea Ring Plus (3 Monate UNzufreiden)
Jura ENA5 (1 Jahr super zufrieden)
Siemens EQ7 (8 Monate Anfangs toll dannach genervt 2 x zur Reparatur einmal neue BG ueber Support angefordert)
WMF 800 seit 1.12.09 Klasse
Siebträger
Bezzera BZ07 DE mit Bezzera BB005 Timer (Mühle) seit Mai 2011
Nespresso Krups XN 2720 für die Arbeit