Geavanceerd zoeken

Saeco Minuto / lekbak vol, weinig koffie, enz.

Volledige lekbak, zachte "pad", enz.

Ingo NRW

Donderdag, 23. Maart 2023, 06:03 Uhr

Unregistered

Hallo allemaal,

nadat het forum mij jaren geleden een waardevolle hulp was en ik de machine weer aan de praat kreeg door het raccord te vervangen, probeer ik het hier vandaag opnieuw met een nieuw probleem.

- lekbak loopt buitensporig snel vol
- de "uitgeknepen" koffie (poeder) komt erg papperig in de lekbak terecht. Destijds waren het droge, vaste "pods" zal ik maar zeggen
- er zijn soms piepende geluiden tijdens het zetten terwijl de koffie wordt afgegeven
- de afgiftehoeveelheid is niet meer wat het in het begin was. Met andere woorden, ik heb een langere afgifte tijd moeten leren om dezelfde hoeveelheid koffie in het kopje te krijgen

Ik heb al een paar keer ontkalkt. Echter al een tijdje niet meer zo regelmatig als nodig. Ik heb een afdichtingskit besteld en in eerste instantie alleen de grote afdichting bovenaan de zetgroep vervangen.

Is de machine gewoon verkalkt en komt daarom meer van het water in de lekbak terecht en niet in het kopje (via een overdrukventiel of zo?). Of moeten er andere afdichtingen (bijv. op de zetgroep) vervangen worden? Welke rol speelt het smeren van het mechanisme van de zetgroep?

Alvast bedankt voor de ondersteuning :-)