Geavanceerd zoeken

Koopadvies voor Jura volautomaten voor op kantoor

lyrabee

Montag, 20. Februari 2023, 11:50 Uhr

Unregistered

Hallo allemaal,

Sinds 2007 hebben wij een Jura Impressa XS90 in ons kantoor staan, die in de loop der jaren zijn werk goed heeft gedaan, inclusief een paar reparaties. Nu gaat hij echter langzaam kapot en zijn we op zoek naar een vervanger. Het wordt weer een Jura, omdat we best tevreden waren met de Impressa, of eigenlijk "gewoon omdat".

De timing is ongunstig (zoals meestal als er iets stuk gaat), omdat we op middellange termijn niet weten hoeveel mensen van het personeel na bijna drie jaar kantoor aan huis, en dan vaker dan één keer per week, weer regelmatig naar kantoor komen, inclusief de consumptie van een kopje koffie...

Tijdens mijn onderzoek dezer dagen kreeg ik de indruk dat de functies en volumes die de Impressa toen had (prijs toen 1200,- netto) nu vanaf 2200,- netto kosten.

En de vraag is of we nu 2200,- of nog meer moeten investeren in iets dat in principe volledig oversized is; liever niet; daarom zou ik gemikt hebben op rond de 1000,- netto plus/min.

Om redenen van onderhoud en hygiëne komen er geen dranken met melk; bijna geen enkele machine heeft dat niet, maar het is nu eenmaal niet relevant of de ene machine mooier melkschuim maakt dan de andere.

Onze wensen:
- Koffie en espresso
- Heet water (eventueel met regelbare temperatuur voor groene thee) met instelbare temperatuur voor groene thee)
- In hoogte verstelbare koffieautomaat voor grote kopjes
- Er moeten 2 kopjes koffie/espresso tegelijk gezet kunnen worden
- De drank moet met één druk op de knop snel gezet kunnen worden - dus zonder "urenlang" voorverwarmen en vervolgens "urenlang" uitlopen.
- ongeveer 1000,- netto plus/minus.

Op middellange termijn zullen tussen de 10 en 30 kopjes koffie per dag worden gedronken - mogelijk meer in uitzonderlijke gevallen, als er af en toe iemand binnenkomt en je de thermoskan(nen) moet vullen.

Het zou wenselijk zijn als de plastic onderdelen van de machine niet "lakkleurig" glanzend zouden zijn, maar mat, anders heb je er altijd vingertoppen op zitten...

Tijdens mijn onderzoek ben ik momenteel uitgekomen bij de Jura E8; als je die vergelijkt met de WE8 of WE6 modellen, vind ik de meerprijs voor de WE modellen niet de moeite waard. En dingen als een grote tank (vanaf 3 liter) hebben we niet echt meer nodig. Het is beter om het water vaker bij te vullen dan een grote tank waar je het water om hygiënische redenen toch moet weggooien of de dag erna moet verversen.

Ik heb ook gekeken naar de nog goedkopere E6, maar op de een of andere manier lijkt de E8 over het geheel genomen de betere keuze.

Wat vindt u?

Hartelijk dank voor uw hulp smile.gif

lyrabee

KaffeeRefurb

Vrijdag, 16. Februari 2024, 11:39 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 72341

Lid sinds: 16.02.2024

Onze website www.kaffeerefurb. de is uw one-stop shop voor opgeknapte koffiemachines van hoge kwaliteit tegen aantrekkelijke prijzen. Als winkeleigenaar is het ons doel om onze klanten een eersteklas winkelervaring te bieden en tegelijkertijd aan hun behoeften en verwachtingen te voldoen.

We begrijpen dat het kopen van een refurbished koffiemachine enige zorgen kan baren, maar ik kan u verzekeren dat we bij www.kaffeerefurb.de strenge kwaliteitscontroles uitvoeren om ervoor te zorgen dat alle machines in eersteklas staat verkeren voordat ze aan onze klanten worden doorgegeven. Onze technici zijn hoog opgeleid en hebben uitgebreide ervaring in het onderhouden en repareren van verschillende merken koffiemachines.

We bieden ook garantie op al onze gereviseerde koffiemachines om onze klanten extra zekerheid en vertrouwen in hun aankoop te geven. Mocht je vragen of zorgen hebben, dan zijn we altijd beschikbaar om je verder te helpen en ervoor te zorgen dat je tevreden bent met je aankoop.

Ons doel is om hoogwaardige automatische koffiemachines betaalbaar te maken en tegelijkertijd bij te dragen aan de bescherming van het milieu door deze apparaten op te knappen en ze een tweede leven te geven.

We nodigen je uit om onze website www.kaffeerefurb.de te bezoeken en de kwaliteit van onze opgeknapte automatische koffiemachines zelf te bekijken. We zijn ervan overtuigd dat u tevreden zult zijn met uw aankoop en nog vele jaren plezier zult hebben van uw koffiemachine.
KaffeeRefurb

kaffeechris

Zondag, 18. Februari 2024, 20:05 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Lid sinds: 29.05.2014

Hallo Kaffeerefurb, dit is een helppagina en geen verkooppagina.
Er zijn veel portals te koop



--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.