Geavanceerd zoeken

Met welke leermachine moet ik beginnen?

DragoVer

Montag, 22. Januar 2024, 09:07 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 71323

Lid sinds: 22.01.2024

Hallo. Ik ben jong en begin net aan mijn koffieavontuur. Ik zou graag de hulp inroepen van iemand met ervaring die me kan helpen bij het kiezen van een goede koffiezetmachine. In het algemeen wil ik leren hoe ik goede espresso zet en melk opschuim... maar ook voor toekomstig professioneel gebruik.

Budget... eerder tot 3-5 duizend zloty.

Ik heb gehoord over de Breville Barista Express. Is dit een goed startpunt? Welke andere espressomachines zijn het overwegen waard?

Ik hoop op hulp, niet op een stortvloed van ongunstige commentaren. Alvast bedankt.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Woensdag, 14. Februari 2024, 19:11 Uhr

Unregistered

Met dit budget zou ik op zoek gaan naar een gebruikte professionele machine met E61 groep en boiler van HX. Vanaf ongeveer 2500 - 3000 kun je iets interessants vinden, deze machines hebben een vergelijkbare constructie, zijn eenvoudig en betrouwbaar, gemakkelijk te repareren indien nodig, dit is professionele apparatuur die wordt gebruikt door barista's, dus als je het wilt leren, moet je een fatsoenlijke machine gebruiken. Het enige dat je moet weten is dat je om de set compleet te maken een fatsoenlijke maler nodig hebt, zonder die maak je geen fatsoenlijke koffie, zelfs niet met een 10-bloks machine. Ik zou ook op zoek gaan naar een tweedehands Italiaanse molen met vlakke maling 58 - tot 62 mm. Je kunt een gastronomische molen krijgen voor 400 PLN, maar vanaf 1100 kun je een programmeerbare, comfortabelere molen vinden.