Geavanceerd zoeken

Machinetest / testmodus (voor toestellen zonder display)

test de aandrijving, de verwarming...

Gast_Chris

Zondag, 31. Januar 2021, 21:46 Uhr

Unregistered

Hallo allemaal.
Ik kwam de volgende info tegen en wil die graag met jullie delen. Misschien helpt het de een of de ander om zijn machine te repareren.
Testmodus:
Haal de stekker van het apparaat uit het stopcontact, zet de schakelaar aan de achterkant aan. Houd vervolgens de toetsen voor 1 kopje en stoom tegelijk ingedrukt en steek vervolgens de netstekker in het stopcontact. Laat de toetsen pas los wanneer de LED's voor 1 kopje, 2 kopjes en stoom zijn gaan branden. De DeLonghi koffiemachine staat nu in de testmodus.

VerwarmingselementHetverwarmingselementwordt ingeschakeld zolang de spoelknop ingedrukt wordt gehouden. Wanneer de temperatuur in het verwarmingselement is bereikt, gaan de LED'

suit***WaterpompDruk op de heetwater- of stoomtoets en houd deze ingedrukt om de pompin

te schakelen.

Dit werkt echter alleen als het waterreservoir vol is***MalingseenheidDe

molenwordt ingeschakeld zolang de ECO- of de poedertoets wordt ingedrukt*** Aandrijving

omhoogDeaandrijving beweegt omhoog als de 1-kops koffietoets wordt ingedrukt en vastgehouden



.



Als de eindschakelaar wordt bereikt, gaat de LED voor deze toets branden***Aandrijving
omlaagDeaandrijving


gaatomlaag als de 2-kops koffietoetsingedrukt

wordt gehouden.

Als de eindschakelaar wordt bereikt, gaat de LED van deze

knopbranden***WaterhoeveelheidsknopHoud de aan/uit-knop ingedrukt terwijl u de waterhoeveelheidsknopdraait

.

Geheel links brandt de LED Vul water, in het midden brandt de LED Leeg pulpreservoir en geheel rechts
brandtde
LED Algemene

storing***KruitdoseerknopHouddeAan/Uit knop ingedrukt terwijl u de kruitdoseerknop draait

.

Geheel links brandt het lampje voor één kopje koffie, in het midden branden 2 kopjes koffie en geheel rechts brandt het lampje voor stoom

. Ik kon de zetgroep met de hand verplaatsen en dus weer verwijderen, daarna alles schoongemaakt, ingevet en gecontroleerd met de andere items....
Machine draait weer biggrin.gif
Wens je veel geluk!































































elbee111

Dinsdag, 08. Februari 2022, 03:14 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 49763

Lid sinds: 08.02.2022

Dat was een zeer nuttig bericht. Bedankt voor het delen van deze info.
Ik heb een Magnifica ESAM 03.110 die hangt na het inschakelen met de 1 en 2 kop lampjes knipperen als normaal, maar het blijft gewoon op die manier. De pomp lijkt niet te werken en ik ben ook een beetje achterdochtig wat betreft het verwarmingselement. Ik ga door en probeer het op te lossen gewapend met meer informatie.

Nogmaals bedankt. El Bee