Geavanceerd zoeken

Probleem in watercircuit

Bij spoeling komen er alleen een paar dr

LeonN1960

Donderdag, 15. Juni 2023, 17:28 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 66531

Lid sinds: 15.06.2023

Ik heb een deLonghi ECAM 23.460S en sinds enige dagen gaat er iets niet goed.
- als ik het apparaat aanzet begint de spoeling maar er komen slechts een paar druppeltijes uit
- als ik daarna probeer koffie te zetten, dan maalt ie wel keurig, maar komt er vervolgens geen koffie uit.

De pomp heb ik al gecontroleerd en die geeft netjes water. Maar na het uitgaande slangetje uit de pomp weet ik niet precies hoe het watercircuit moet worden gevolgd in beide situaties. Ik heb al wel zoveel mogelijk slangetjes doorgeblazen, maar dat heeft nog niet geleid tot een doorbraak. Een youtube video waarin wordt uitgelegd hoe je dit soort problemen oplost paste niet helemaal, omdat de getoonde machine niet precies dezelfde componenten had.

Ik heb foto's beschikbaar van de zijkant, dus als iemand op basis van de foto's kan aanwijzen hoe het verloop is dan kan ik weer verder.

Groeten,
Leon

Bijgevoegde afbeelding

Mike Atkinson

Montag, 11. September 2023, 16:04 Uhr

Unregistered

Ik voel met je mee. Ik ben bang dat ik me nu in precies dezelfde positie bevind en probeer vast te stellen welk onderdeel (of onderdelen) vervangen moet(en) worden. De video die ik heb bekeken ging over een verkalkte slang, maar de mijne lijkt helder (ik ontkalk regelmatig). Ik laat het weten als ik vooruitgang heb geboekt. Mijn machine begint soms weer te werken... Maar zo niet, dan spuit hij droge gemalen koffie in de trechter en spoelt hij rechtstreeks naar de lekbak, in plaats van via de sproeikoppen. Ik denk dat er een klep vervangen moet worden!