Geavanceerd zoeken

Café Crema lekt

Lekkage onder de zeteenheid

opelino

Montag, 27. December 2010, 10:25 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 11112

Lid sinds: 27.12.2010

unsure.gif Hallo, mijn Cafe Crema Superautomatica verliest zowel koffiedik als vloeistof onder de zetgroep, en dat alles in niet onaanzienlijke hoeveelheden. Kan iemand mij vertellen wat er defect is en of de reparatie kostbaar is en door mijzelf moet worden uitgevoerd of dat de inspanning niet meer de moeite waard is vanwege de leeftijd van de machine (7 jaar)?

Bij voorbaat dank

opelino

Guest

Montag, 27. December 2010, 15:49 Uhr

Unregistered

Hallo opelino!

Demonteer en reinig de brouwerijgroep.
Dit houdt in dat er afzonderlijke onderdelen worden gedemonteerd, waarbij het koffievetmengsel van alle onderdelen grondig wordt verwijderd. Dit kan het beste gedaan worden met wasmiddel en warm water. Zet het niet in de vaatwasser, het materiaal kan beschadigd raken. Smeer de plunjer en de drijfstang alleen met een kleine hoeveelheid vet. Hier is minder meer. Let er bij de montage op dat de grotere uitsparing voor de drijfstang in de zuiger naar de drijfstang is gericht en dat de drijfstang met de gesloten zijde naar boven is gemonteerd. Natuurlijk ook nieuwe pakkingen
installeren.
Reinig het kanaal onder de aandrijving van de zeteenheid die naar de druppelaar leidt. Het is vaak verstopt met koffiemelk. Dunne draad/katoenen wattenstaafje/pijpenreiniger en natuurlijk helder water
zijn ideaal voor
dit doel
.
MfG

opelino

Dinsdag, 28. December 2010, 00:02 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 11112

Lid sinds: 27.12.2010

Bedankt voor de tip, dat zal ik proberen.

Groet opelino