Geavanceerd zoeken

GAGGIA Titanium

ventiel defect

reinhard

Woensdag, 09. Mai 2007, 17:52 Uhr

Unregistered

Hallo,

op onze 2 jaar oude Titanium was er een sissend en borrelend geluid in de machine na het uitschakelen van de warmwaterpijp...
Volgens een verklaring van de klantenservice is een klep defect, de kosten bedragen 120 €!!!!! Deze
prijs is gek,
kan iemand mij een hint geven als dit een oplichterij is of echt het echte werk is
?
Veel
dankReinhard

Michael

Vrijdag, 11. Mai 2007, 14:22 Uhr

Unregistered

Hallo, Reinhard,

Met de Gaggia Titanium is dit waarschijnlijk een zwak punt, maar 120,00 € is nog steeds duur. De stoomregelaar wordt eenvoudigweg als onderdeel vervangen.

Ik gebruik de machine al 2 jaar en ik heb meer dan 5000 kopjes laten staan, voornamelijk cappuccino. Het eerste jaar liep de machine geweldig. Maar toen had ik dat probleem waar je het over had met de stoomregelaar. Toen ik de melk schuimde, liep het water uit de bodem van de machine, het borrelde en sloeg in de machine. Daarna was er helemaal geen stoom meer. Ik heb de machine naar een werkplaats gebracht voor reparatie (kosten ca. 50,00 €), maar dit was de 3e keer in de tussentijd (maar geen auth. Gaggia-werkplaats).
Nu is het defect voor de 4e keer aanwezig. Ik zal het nog een keer proberen in een workshop die op de website van Gaggia staat. Als deze fout zich opnieuw zou voordoen, dan was dat met
deze machine.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen
?
Groet Michael

Hanno

Zondag, 22. Juli 2007, 22:50 Uhr

Unregistered

Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn machine. Geen stoom meer, alleen nog maar sissen en er komt water uit de bodem. Je kunt het zelf oplossen. Is er een reparatiehandleiding?

Gina

Montag, 24. September 2007, 23:04 Uhr

Unregistered

Help, help, ik heb hetzelfde probleem. Het ergste: de garantie is 2 weken geleden verlopen!!! Mijn man is behoorlijk bedreven en zou het misschien kunnen repareren - als er instructies waren....

Gregorthom

Dinsdag, 25. September 2007, 06:14 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2483

lidmaatschapsnummer..: 312

Lid sinds: 18.07.2006

Er zijn geen instructies, maar het is toch een bekwame, het losdraaien en omhoog kijken zou geen probleem moeten zijn. Er zit niets geheims of ingewikkelds in de machine.



--------------------
VA-Werdegang: Jura E75 06.2006-10.2006 >>> Jura S9 Avantgarde 10.2006-07.2007 >>> 08.2007-04.2008: DeLonghi PrimaDonna
ST-Werdegang: Gaggia Evolution mit Demoka M-203 10.2007-01.2009 >>> Arte di Poccino Bar (ST+Mühle) seit 01.2009 >>> 03.2009 La Spaziale Mini Vivaldi II + Eureka MCI/T

Guest

Montag, 31. December 2007, 19:58 Uhr

Unregistered

QUOTE (Hanno @ zondag 22 juli 2007, 20:50 uur)
Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn machine. Geen stoom meer, alleen nog maar sissen en er komt water uit de bodem. Je kunt het zelf oplossen. Is er een reparatiehandleiding?

Schroef het los en kijk wat het probleem is.

Robert

Zondag, 24. Februari 2008, 11:04 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 1977

Lid sinds: 24.02.2008

Het probleem met de stoom hadden we ook drie keer, het begon kort na de garantie, Rep kost 85 euro voor een nieuwe spindel.
Na 6 maanden was het dit keer weer niet de spindel maar de hoekventiel. Dit leek ons een beetje vreemd, maar hoe kunnen we bewijzen dat het niet weer hetzelfde oude probleem
was.

Na 4 weken is het weer begonnen. We hadden geen zin om nog 3 weken zonder de machine te zitten en te horen dat het een ander deel is en dat we opnieuw moeten betalen. Dus ik heb de machine zelf losgeschroefd en gekeken naar het probleem, het was duidelijk, de afdichting van de spindel had geen vet en een klem van de slang was niet goed gemonteerd. Iets minder dan een uur en het ding werd gedaan zonder kosten.

Gast

Montag, 13. Oktober 2008, 10:45 Uhr

Unregistered

Hallo
, ik heb hetzelfde probleem en in het weekend
heb ik het gecontroleerd.

In mijn geval heeft de O-ring voor de spindel van de stoomklep geen effect. Het is te klein of versleten. Omdat het niet rond is, maar nogal hoekig in de dwarsdoorsnede, gaf het me een gokje hoe het zo lang

kon duren.

Ik zal het onmiddellijk vervangen en denk ook aan het vervangen van alle gemakkelijk toegankelijke afdichtingen

.

Onze machine is nu ongeveer 3 jaar oud en geeft per dag 2 tot 6 kopjes. We zijn er verder erg tevreden mee. De geschikte koffie smaakt

uitstekend.
Veel groeten!

po.pi.pa

Dinsdag, 24. Maart 2009, 23:14 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 4124

Lid sinds: 24.03.2009

Gaggia TitaniumAankoopdatum 10.09.2008 Koffiemeter:
1195Approx. 2 maanden
geleden
was het zover, de stoompijp borrelde zelfs na het dichtdraaien van de kraan een beetje. Ik probeerde een ontkalking, daarna was het borrelen weg. Het was waarschijnlijk niet de kalk, want we hebben zeer zacht water van hardheid 1 biggrin.gif. Een paar dagen geleden begon het weer, maar het werd van dag tot dag sterker. Gisteren heb ik ontkalkt. Dat hielp nu niet, maar de machine zette
de basis onder water tijdens de volgende spoeling. Morgen krijg ik waarschijnlijk de FreeWay-stempel, dan wordt de machine opgehaald.
Ik vraag me af of dit probleem door de fabrikant is onderkend en of de klep inmiddels is vervangen door een verbeterde opvolger. Elders lees je over
mad.gif dit probleem...
Daarnaast heeft de machine mij na 15 jaar overtuigd, niet van de volautomatische machine, maar van zichzelf. De koffie smaakt goed, het schuim is perfect, de cappucinatore is overbodig
.
Ik hoop dat ik niet lang zonder hoef te zitten!

powerquando

Samstag, 02. Mai 2009, 10:52 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 4158

Lid sinds: 29.03.2009

Moin
, heb mijn Gaggia nu 4 weken en 268 kopjes. Vandaag de dag het probleem met het sissen en geen stoom meer, ingepakt en teruggestuurd naar leveranciers voor reparatie, gelukkig een grote postorderbedrijf
.

Laten we eens kijken hoe lang het

duurt. Begroeting powerquando

Guest

Woensdag, 03. Juni 2009, 14:43 Uhr

Unregistered

Dus Gaggia komt niet meer volgens de servicehotline, krijg een creditnota. Nou, het was niet zo erg, maar wat de heck, beter op deze manier dan lange reparaties.
Ik koop geen Gaggia terug
. Groet Powerquando

po.pi.pa

Vrijdag, 25. September 2009, 23:24 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 4124

Lid sinds: 24.03.2009

Gaggia TitaniumAankoopdatum 10.09.2008 Koffieteller: 1195De
machine (zie boven) is verzonden. Ik heb mijn espresso gemaakt met mijn 25 jaar oude Bialetti op het gasfornuis - goede kwaliteit. Tegelijkertijd stuurde ik het terug, ik verwijderde het chroom van de stoompijp en de defecte verf - afgeschraapt, behalve het geelachtige plastic. De eerste klacht leidde tot de reparatie van de klep, de tweede tot de vervanging van de lekbak. Toen ging ik naar de advocaat... Nu heb ik mijn geld terug - het is SEPTEMBER! Volgens de afzender werd het apparaat gerepareerd bij het Gaggia-agentschap - maar misschien werd dat uitgevonden ... Misschien ga ik terug naar de schermdrager.