Geavanceerd zoeken

AEG CaFamosa CF85

Groene en rode indicatoren knipperen afwisselend

Kremerwohl

Zondag, 22. Mai 2016, 18:35 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 13

lidmaatschapsnummer..: 5230

Lid sinds: 11.09.2009

Hallo
,onze 15 jaar oude CaFamosa CF85 baart me enige zorgen,sinds enige
tijd verschijnt 's morgens direct na het inschakelen van de machine de volgende foutmelding: de 4 groene en de 4 rode richtingaanwijzers knipperen afwisselend. Zoals de beschrijving zegt, trek de netstekker eruit, steek hem er weer in en schakel hem in, dan is de fout verdwenen.
In het begin was dit elke 4-5
weken, maar nu komt de storing vaker voor, d.w.z. in de tussentijd gebeurt het 2 keer per week dat de displays om de beurt knipperen. Wie van jullie dit probleem al eens eerder heeft gehad, of wie de fout kent, is de oorzaak van dit bericht.
Ik zou blij zijn als iemand me een tip zou geven, want de machine is zeker te jong om
biggrin.gif zich ervan te ontdoen
.

numberonedefender

Zondag, 22. Mai 2016, 19:13 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Beweegt de brouwinstallatie? De foutweergave van deze machine is helaas niet zinvol, het kan van alles zijn, van een eenvoudig mechanisch probleem tot een defecte verwarmingscassette...



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Kremerwohl

Zondag, 22. Mai 2016, 19:57 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 13

lidmaatschapsnummer..: 5230

Lid sinds: 11.09.2009

Hallo, ik kan niet zien of de zeteenheid beweegt, dan moet ik hem openen, vragen, kan ik dat direct zien, of hoor ik dat de zeteenheid beweegt of vastloopt. Defecte verwarmingspatroon, maar de koffie is heet zoals altijd.

Begroeting

Gilbert

numberonedefender

Zondag, 22. Mai 2016, 20:11 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Als de stekker uit het stopcontact is gehaald en de machine opnieuw wordt opgestart, kunt u duidelijk horen of de zeteenheid beweegt of niet. Als de initialisatie mislukt, knipperen de LED's afwisselend.
Als ze al knipperen zonder dat de motor draait, betekent dit vaak dat er geen verwarming is. Vreemd dat de fout blijkbaar niet permanent is...



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Kremerwohl

Vrijdag, 27. Mai 2016, 17:20 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 13

lidmaatschapsnummer..: 5230

Lid sinds: 11.09.2009

Hallo Nummerhersteller,
vanmorgen is het weer gebeurd, ik zet de machine aan, hij start zijn normale werking, dan denk je dat hij klaar is, (initialisatie zo klaar om te spoelen) maar dan heb ik het gevoel dat de machine weer dezelfde werking start, maar deze keer niet tot het einde, maar ineens de groene en rode Led's knipperen afwisselend. Nadat ik de stekker eruit heb getrokken wacht ik nog even, dan werkt het weer. Dus het zou waarschijnlijk de brouwerij kunnen
zijn, toch? GroetenGilbert

numberonedefender

Vrijdag, 27. Mai 2016, 18:25 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Als u meerdere pogingen nodig heeft om het spoelproces af te ronden of om de zeteenheid terug in de uitgangspositie te brengen, dan moet de B.e. zeker opnieuw worden herzien...
De fout kan ook uit de encoder komen, maar dat klinkt niet op basis van uw beschrijving. Als de laatste herziening > 2 jaar geleden was, zou dit de eerste maatregel zijn om...



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Kremerwohl

Zondag, 29. Mai 2016, 11:11 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 13

lidmaatschapsnummer..: 5230

Lid sinds: 11.09.2009

Hallo genummerdefender
, dat we elkaar goed begrijpen, ik kan niet bij de spoeling komen als de machine zijn foutmelding weer maakt. Bij de eerste poging zoals gezegd knipperen de groene en rode LED's na een beetje gerammel en gekraak :-)
.
Begroeting

numberonedefender

Zondag, 29. Mai 2016, 11:33 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Als de machine rammelt en probeert de zeteenheid in de uitgangspositie te zetten en dan knipperen de lampjes afwisselend, is dat waarschijnlijk te wijten aan een trage zeteenheid, zodat we elkaar goed begrijpen.

Voor een wat betrouwbaardere diagnose op afstand zou een video van het proces met de bijbehorende achtergrondgeluiden nuttig zijn. wink.gif



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Kremerwohl

Montag, 06. Juni 2016, 14:12 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 13

lidmaatschapsnummer..: 5230

Lid sinds: 11.09.2009

Hallo, ik heb de brouwinstallatie weer veranderd, die werkte zonder problemen, want ik had hem al enkele jaren geleden veranderd, ik kende alle stappen nog uit mijn hoofd, maar ik had nog steeds de handleiding ernaast. Ik had besloten om een nieuwe brouwinstallatie met alle onderdelen te kopen (85€), omdat ik alleen een herziene omruilinstallatie had geïnstalleerd. Nadat ik de zeteenheid heb vervangen is de fout met de afwisselend knipperende LED`s verdwenen. Maar nu het 1e probleem, vreemd genoeg smaakt de koffie niet goed, hoewel er geen andere onderdelen zijn beschadigd (bijvoorbeeld de molen is 2 jaar geleden vervangen), er zit heel weinig koffiedik in de pommade, de koffie die in de pommade zit is heel erg nat, en in de lekbak zit na aankoop meer water dan bij de oude zeteenheid. mad.gif 2de probleem De waterhoeveelheid is niet meer correct, het eerste kopje is OK, het tweede kopje schakelt uit na 4 seconden, dus slechts één espresso maar ongewenst. mad.gif Wie kent vergelijkbare problemen, wie kan mij tips geven?
Ik denk erover om de zeteenheid terug te sturen, omdat er te veel water in de lekbak zit en de koffie in de pompoen erg nat is. Normaal gesproken moet de koffie mooi worden geperst, wat niemad.gif mad.gif mad.gift
het geval is..........
Ik dank u bij voorbaat voor uw
hulp en tips. GroetenGilbert

Kremerwohl

Samstag, 11. Juni 2016, 09:38 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 13

lidmaatschapsnummer..: 5230

Lid sinds: 11.09.2009

Hallo weer
, de problemen gaan door, de ingestelde waterhoeveelheid is niet correct, waterhoeveelheid is op max. ingesteld, maar de hoeveelheid espresso die ontsnapt is slechts een halve espresso, de machine
stopt na slechts 4 seconden.

Verder is de hoeveelheid gemalen koffie zeer klein, zelfs bij een dubbele levering, hoewel de molen 2 jaar geleden is vervangen, en sindsdien zijn er maximaal 1500 koffies gemaakt. Ook het draaien van de molen

verbetert de kwaliteit niet.

Zoals ik al zei, de brouwerij is gloednieuw (NIET HERZOEKT 1 week oud) en er is sindsdien geen fatsoenlijke

beker

meer gebrouwen

. Pure frustratie...
Wie kan me
een paar tips geven. Veel dankGilbert

numberonedefender

Samstag, 11. Juni 2016, 12:11 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Als het deksel op deze manier wordt afgebroken, detecteert de elektronica dat er niet genoeg poeder in de brouwkamer zit. Ofwel is de molen dof of vuil, ofwel produceert hij te weinig gemalen materiaal door onvoldoende motorvermogen (dit is dan te horen in de vorm van een "wiebelend" loopgeluid...).
Dit heeft niets te maken met de brouwinstallatie
.

U moet de molen demonteren en grondig reinigen. Bij een dubbel deksel moet de brouwkamer voor minstens 2/3 gevuld zijn bij middelzware maling, die als leidraad kan worden genomen...



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Kremerwohl

Montag, 13. Juni 2016, 21:11 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 13

lidmaatschapsnummer..: 5230

Lid sinds: 11.09.2009

Hallo genummerdeefender
,eerst en vooral bedankt voor uw inspanning om iedereen hier op het forum te helpen,
dit is niet altijd vanzelfsprekend. Je hebt

me ook

veel geholpen met je antwoorden.

In feite erkent de elektronica dat er niet genoeg gemalen koffie in de zetkamer is, en breekt dus de ingestelde hoeveelheid water af, ik heb dit geprobeerd door de machine te laten malen en poederkoffie toe te voegen aan de kleine gemalen koffie, deze koffie en de hoeveelheid water

was precies wat ik wilde.

Daarna heb ik de molen gedemonteerd en helemaal schoongemaakt, maar dit bracht geen verbetering, de molen is bijna 2 jaar oud, en dus

is het

bijna 2000 koppen

koffie gemalen, dit is vrij weinig.
Laatste vraag aan u - u, zoals ik al schreef, ik vind dat ondanks de nieuwe (geen herziene) brouwinstallatie, er veel water in de lekbak zit, zoals de naam duidelijk zegt lekbak, geen wateropvangbak, na één (1) aankoop heb ik een volle 4cl water (gemeten) in de lekbak,
is deze hoeveelheid normaal?

Toen ik een klacht indiende bij juraprofi.de, waar ik mijn brouwinstallatie kocht, zeiden ze me dat ik de brouwinstallatie moest verwijderen en terug moest sturen. De technici zouden dan controleren of de hoeveelheid gelekt

water in orde was.
Toch zal ik nu een nieuwe molen
bestellen. GroetenGilbert
uit Luxemburg

numberonedefender

Woensdag, 15. Juni 2016, 07:24 Uhr

*

Expert

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Lid sinds: 21.08.2008

Bij vers gereconditioneerde brouwerijen zie ik soms dat er in het begin een kleine hoeveelheid water in de pompoencontainer wordt opgevangen, maar 4 cl lijkt me veel. Ik zou ook klagen.
Het aantal deksels is helaas nihil voor een molen, je kunt de molenstenen met een klein vreemd voorwerp in de bonen volledig afschrapen.



--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Kremerwohl

Dinsdag, 28. Juni 2016, 12:29 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 13

lidmaatschapsnummer..: 5230

Lid sinds: 11.09.2009

Hallo, iedereen,

Nadat ik een nieuwe zeteenheid heb geïnstalleerd en de molen heb vervangen door een volledig nieuwe met een stillere motor, smaakt de koffie nu weer echt goed.
De nieuwe brouwerij verloor in het begin nogal wat water (10 deksels), wat ik al beschreef, maar daarna was het stil, het water in de lekbak
is erg weinig.

Ook de nieuwe molen is elke cent waard,

veel minder lawaai.

Dus nogmaals hartelijk dank

voor uw hulp. GroetenGilbert