Geavanceerd zoeken

delonghi primadonna 6600 brummt und vibriert

delonghi primadonna 6600 brummt

Gast_Alex

Montag, 17. April 2023, 23:40 Uhr

Unregistered

Hallo en vriendelijke groeten,

mijn Delonghi esam 6600 maakt zeer luide bromgeluiden en trilt wanneer de zetgroep de bovenkant van de zetzuiger bereikt, de aandrijving stopt en bromt zeer luid. Er wordt mij dan gevraagd om op OK te drukken op het display en de zetgroep gaat weer omlaag. Vervolgens wordt mij gevraagd de zetgroep in te brengen, hoewel deze al binnen is. Het is precies zoals getoond in de volgende link van YOUTUBE

https://www.youtube.com/shorts/RD5EvvLaU0I

Ik dacht dat het de spindelmoer was die misschien versleten was, maar als dat zo was, kon ik de zetgroephouder handmatig op en neer bewegen.... maar dat is niet het geval. Toch?

Ik zou alle hulp die je me kan geven op prijs stellen.

lg Alex

MrLed

Dinsdag, 18. April 2023, 12:43 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 210

lidmaatschapsnummer..: 31782

Lid sinds: 14.01.2018

Ik kan spontaan denken aan een trage zetgroep of een defecte bovengrensschakelaar.

Gast_alex

Dinsdag, 18. April 2023, 13:23 Uhr

Unregistered

QUOTE (MrLed @ dinsdag 18 april 2023, 12:43 PM)
Uit mijn hoofd kan ik denken aan een trage zetgroep of een defecte bovengrensschakelaar.

Bedankt voor het antwoord, wat zou ik moeten vervangen als het inderdaad een defecte eindschakelaar zou zijn?????

sorry maar ik ben geen professional op dit gebied sad.gif

MrLed

Dinsdag, 18. April 2023, 17:26 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 210

lidmaatschapsnummer..: 31782

Lid sinds: 14.01.2018

Heeft u een meetapparaat?
U kunt reparatie-instructies vinden op Juraprofi.de of Komtra.de.
Daar vindt u ook een overzicht van de onderdelen. De schakelaar is bevestigd aan de bovenste zetzuiger.
Om erbij te kunnen moet de machine worden geopend.

Gast_alex

Dinsdag, 18. April 2023, 21:42 Uhr

Unregistered

QUOTE (MrLed @ dinsdag 18 april 2023, 17:26 uur)
Heb je een meetapparaat?
Je kunt reparatie-instructies vinden op Juraprofi.de of Komtra.de.
Daar vind je ook een overzicht van de onderdelen. De schakelaar is bevestigd aan de bovenste zetzuiger.
Om erbij te komen moet u de machine openen.

Helaas heb ik geen meetapparaat. Ik heb de machine geopend en een video gemaakt (zie onderstaande link).

https://files.fm/u/vuswxu54j

Is het mogelijk om met de video het probleem te isoleren?

Bedankt voor de hulp.

MrLed

Dinsdag, 18. April 2023, 22:58 Uhr

*

Barista

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 210

lidmaatschapsnummer..: 31782

Lid sinds: 14.01.2018

Beperken? Niet echt.

Ik ben ook meer een Saeco-schroevendraaier.
Zo te horen loopt de machine precies tegen de eindstop aan. Hij zou eigenlijk een paar mm daarvoor moeten stoppen.

Om er zeker van te zijn dat de schakelaar defect is, zou je een meetapparaat nodig hebben. Heb je niemand in je vriendenkring die je kunt vragen?
Je kunt natuurlijk ook de schakelaar op spec vervangen, maar dat zou vervelend zijn als het niet aan de schakelaar ligt.

Gast_Alex

Dinsdag, 18. April 2023, 23:06 Uhr

Unregistered

Ja, ik kan een meetapparaat lenen. Je hebt me echt geholpen. Ik wilde de schijf al bestellen, maar dan zou ik 80 euro kwijt zijn en het probleem zou er nog steeds zijn.

Bedankt.

Guest

Dinsdag, 18. April 2023, 23:09 Uhr

Unregistered

QUOTE (MrLed @ dinsdag 18 april 2023, 22:58)
Versmallen? Niet echt.

Ik ben zelf meer een Saeco-schroevendraaier.
Zo te horen gaat de machine vol tegen de eindstop aan. Eigenlijk zou hij een paar mm daarvoor moeten stoppen.

Om zeker te weten dat de schakelaar defect is, zou je een meetapparaat nodig hebben. Heb je niemand in je vriendenkring die je dat kunt vragen?
Natuurlijk kun je de schakelaar ook op spec vervangen, maar het is vervelend als dat niet zo is.

Je hebt je probleem toch op kaffee-welt gepost?
Je bent daar zeker in betere handen dan hier.

Ja, ik heb daar ook gepost, maar ik had niet verwacht dat iemand zo snel zou antwoorden.