Geavanceerd zoeken

WMF-dienst

Slechte service bij WMF Kaffeevoll

1000pro

Zondag, 06. Mai 2012, 13:04 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 5

lidmaatschapsnummer..: 16161

Graag deel ik op deze plaats mijn ervaringen met de WMF Premium Service met u. Mijn CONCLUSIE vooraf: MANILAGE! Als u koffie wilt drinken, laat WMF koffiemachines dan met rust.

Als u echter graag ruim 4 weken op uw machine wacht, bent u bij WMF aan het juiste adres. De machine in kwestie is een WMF 1000 Pro van 6 maanden oud met een catalogusprijs van 2.800 euro. Dag 1: De WMF Premium Service Hotline meldt mij dat DHL de machine de volgende dag komt ophalen. Dag 6: De machine is nog steeds niet opgehaald. Ik ben in het buitenland en bel met mijn mobiele telefoon de peperdure Premium Service Hotline 0180.
De machine zou nog dezelfde dag door DHL worden opgehaald en naar Trepesch in Neurenberg worden gestuurd. Dag 16: De WMF 1000 Pro wordt zaterdag door DHL geleverd. De all-in-one uitloop is niet gemonteerd en de waterniveau-indicator in de lekbak is afgebroken.

De hotline is niet bereikbaar. Dag 18: Ik krijg geen antwoord op mijn klachtenmail. Dag 19: Ik bel de hotline. Ze willen geen onderdelen sturen om zelf te monteren. De machine moet terug naar de fabriek.

Deze keer echter niet naar Trepesch, maar rechtstreeks naar de WMF-fabriek in Geislingen. Dag 20: De machine wordt opgehaald door DHL. Dag 29: De machine is nog steeds niet terug. Ik bel de hotline. Ze vertellen me dat de machine sinds dag 21 op de afdeling binnenkomende goederen staat en dat er niets is gebeurd. Dan bel ik rechtstreeks naar de fabriek.
Ik eis dat de machine vandaag (vrijdag) wordt gerepareerd en zaterdag (dag 22) met DHL Express bij mij wordt afgeleverd. Dag 32: De machine is er nog steeds niet. Ik bel de hotline opnieuw. Ze liegen tegen me: "De machine is verzonden".
Daar kom ik later achter als ik het trackingnummer controleer. Dag 34: De machine wordt geleverd door GLS.
Uit de afleveringsbon blijkt dat ze een andere fout hebben gevonden. Voor WMF had ik meer dan 10 jaar een Jura S9. In die tijd is hij vier keer onderhouden (geen reparaties!). De machine was elke keer na 2 werkdagen terug. Dat is wat ik noem premium service!

Bijgevoegde afbeelding

nocoffee

Montag, 28. Mai 2012, 10:30 Uhr

*

Koffiedrinker

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 16371

W MF WMF 1000..ik kan alleen maar bevestigen wat hier allemaal geschreven is !!! Een belabberde service.

Bij de eerste service reparatie duurde de levering van de doos - binnen Duitsland !! - ruim een week, daaropvolgende reparatie 10 dagen. Laatste reparatie duurde 3 weken, communicatie per mail wordt genegeerd. Na afloop van de garantietermijn lijkt alles nu geleidelijk "de geest te geven". Machine is nu 2,5 jaar oud. In maart was de afvoer defect, nu verschijnt de fout "Stoomtemperatuursensor defect".

Ik lees dat de hele ketel vervangen moet worden omdat de temperatuursensor in de ketel gegoten zit. Ik raad niemand aan een WMF MACHINE te kopen!!! In Berlijn - en zeker overal elders - breng je je koffiemachine ter reparatie en is hij uiterlijk binnen 2 dagen terug.

Sinds de "financiële investeerder capvis" wmf heeft overgenomen, tellen blijkbaar alleen de resultaten op de beurs en niet de tevredenheid van de klanten.

Service doet er niet toe, de medewerkers aan de klantentelefoon moeten maar leren leven met de frustratie van de klanten. voor het kunnen produceren van bestek is het misschien genoeg, maar voor koffiemachines niet. kwaliteit, betrouwbaarheid, service waren de eigenschappen die mensen associeerden met WMF - geen van allen zijn ze gebleven! ALS KLANT HEB JE DE VERPLICHTING TE REACTEREN (Schlecker is al geschiedenis.....).

tornado2004

Samstag, 28. Juli 2012, 16:28 Uhr

*

Koffiedrinker

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 6720

/ forums/...wtopic=8364&hl= kan ook anders werken.