Hallo WMF-eigenaars, Mijn WMF800 is nu ongeveer 2 jaar oud. In die 2 jaar is hij 3 keer teruggestuurd naar WMF voor reparatie. Eenmaal vanwege een luide ventilator, eenmaal vanwege een totale storing.
Tijdens deze reparaties werd nieuwe besturingssoftware geïnstalleerd en natuurlijk werd de machine steeds gereinigd en gecontroleerd... Na 2 jaar verschijnt steeds de melding "Service aanbevolen" op het display wanneer de machine wordt ingeschakeld. Aangezien hier nergens iets over geschreven staat, heb ik WMF gevraagd. Ik wilde weten wat deze melding veroorzaakt, wat het gevolg ervan is en hoe ik er vanaf kan komen. Zoals gewoonlijk was de bereidheid van WMF om informatie te verstrekken zeer beperkt.
Eerst was het antwoord: "De service-indicator licht op na ongeveer 6000-10000 zeteenheden. Dit is een soort "informatie voor inspectie". In het algemeen hoeft u geen gebruik te maken van deze service, maar we raden u aan er wel gebruik van te maken." Toen ik opnieuw vroeg wat de service inhoudt en wat het kost, was het antwoord: "De service-indicator licht op na ongeveer 6000-10000 zeteenheden. Dit is een soort "informatie over de inspectie", die helaas niet onderdrukt kan worden.
In het algemeen hoeft u geen gebruik te maken van deze service, maar wij raden het u wel aan. De kosten van de service zijn 260,00 euro. Nadat nog steeds niet duidelijk was wat ik voor 260,00 euro kreeg, moest ik het nog eens vragen....
"De service voor 260,00 euro omvat het volgende:
-> Reiniging & inspectie (met name ontkalking, evenals controle van kleppen en afdichtingen) -> Revisie van de brouwerij (brouwerij wordt gedemonteerd, gereinigd, verzegeld & ingevet) -> Proefdraaien -> Alle reparaties door opgeleide vakmensen ->
Verlenging van de garantieperiode -> Veiligheids- en onderhoudsrelevante slijtdelen inclusief afdichtingsmateriaal & ontkalkingsmiddel -> "Haal- en brengservice" Wie niet van deze diensten gebruik wil maken, moet de boodschap voor altijd slikken.
...Doet me denken aan het onderhoudsintervaldisplay op auto's, dat alleen met een speciale adapter..... gereset kon worden Jammer...
sluiten
Deel deze post: