Hallo allemaal,
Ik volg jullie forum sinds een maand of 2. Nadat ik aanvankelijk neigde naar de Melitta CI, kwam ik de Nivona 850 tegen, waar niets me kon afbrengen, maar toen kwam de gedachte aan de WMF 800/900 naar boven.
Nadat ik overtuigd was om een WMF 800/900 te kopen, werd ik een beetje sceptisch na het lezen van rapporten over deze machine.
Aangezien elke machine goede koffie zet voor mijn behoeften en mijn vrouw de voorkeur geeft aan de One Touch-functie, zie ik geen groot verschil in de kwaliteit van het eindproduct met een van de 3 machines.
Wat de WMF-groep betreft: stenig me alsjeblieft niet omdat ik dit zeg :-D (ik ben gewoon geen café fijnproever)
Prioriteiten of criteria:
Ik heb mijn gedachten op deze 3 machines gevestigd, het verschil in geld tussen de Melitta en de WMF is voor mij niet relevant, maar alleen de machine zelf!
De absolute prioriteit voor mij is de levensduur en duurzaamheid (betrouwbaarheid)
en de storingsgevoeligheid. Als een van deze machines veel storingen vertoont, is het voor mij een no-go.
Ons gebruikersgedrag:
de dagelijkse consumptie ligt tussen de 2 en 10 kopjes, en als we bezoek hebben is het meer als 50 kopjes, maar dat gebeurt maar één keer per maand.
Ik drink meestal een goede espresso of melkdrank, mijn vrouw heeft dezelfde neiging, dus zij vermijdt Cafe Crema.
Elke machine heeft zijn voordelen, dus wat doe ik nu? Ik kan maar niet beslissen! Ik heb de Nivona 850 als insider tip opgemerkt.
Graag ontvang ik advies en tips!
sluiten
Deel deze post: