Geavanceerd zoeken

KV Koopadvies WMF, Melitta, Nivona

Welke machine?

DanielDG

Vrijdag, 12. Oktober 2012, 09:25 Uhr

Unregistered

Hallo allemaal,

Ik volg jullie forum sinds een maand of 2. Nadat ik aanvankelijk neigde naar de Melitta CI, kwam ik de Nivona 850 tegen, waar niets me kon afbrengen, maar toen kwam de gedachte aan de WMF 800/900 naar boven.

Nadat ik overtuigd was om een WMF 800/900 te kopen, werd ik een beetje sceptisch na het lezen van rapporten over deze machine.

Aangezien elke machine goede koffie zet voor mijn behoeften en mijn vrouw de voorkeur geeft aan de One Touch-functie, zie ik geen groot verschil in de kwaliteit van het eindproduct met een van de 3 machines.
Wat de WMF-groep betreft: stenig me alsjeblieft niet omdat ik dit zeg :-D (ik ben gewoon geen café fijnproever)

Prioriteiten of criteria:

Ik heb mijn gedachten op deze 3 machines gevestigd, het verschil in geld tussen de Melitta en de WMF is voor mij niet relevant, maar alleen de machine zelf!

De absolute prioriteit voor mij is de levensduur en duurzaamheid (betrouwbaarheid)
en de storingsgevoeligheid. Als een van deze machines veel storingen vertoont, is het voor mij een no-go.

Ons gebruikersgedrag:

de dagelijkse consumptie ligt tussen de 2 en 10 kopjes, en als we bezoek hebben is het meer als 50 kopjes, maar dat gebeurt maar één keer per maand.

Ik drink meestal een goede espresso of melkdrank, mijn vrouw heeft dezelfde neiging, dus zij vermijdt Cafe Crema.

Elke machine heeft zijn voordelen, dus wat doe ik nu? Ik kan maar niet beslissen! Ik heb de Nivona 850 als insider tip opgemerkt.

Graag ontvang ik advies en tips!

W1cht3lm@nn

Samstag, 13. Oktober 2012, 04:12 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 676

lidmaatschapsnummer..: 7258

Vrijwel alles spreekt voor de WMF, behalve je voorkeur voor espresso.

Geen enkele volautomaat krijgt het sowieso perfect voor elkaar, en zeker geen enkele met een kunststof zetgroep, maar de WMF heeft het hier echt moeilijk met zijn bijzonder grote zetgroep, die ook nog eens erg ver van de uitloop afstaat.

Een correct gedoseerde ristretto zou waarschijnlijk gewoon de afvoerslang vullen, zodat er aan de voorkant niets uitkomt.
Een "dubbele espresso", desnoods wat langer met veel poeder, kan een heerlijke en sterke koffie maken, maar heeft weinig met espresso te maken. Een "eenvoudige espresso" is meestal "zuur als de nacht" als je hem niet tot het uiterste voorverwarmt, en alleen geharde mensen drinken dit zonder suiker en/of gezichtsverdraaiingen.

Het beste zou zijn dat je de machine uitprobeert. Anders zou ik eerder de Nivona nemen van degenen die hier vermeld staan.

--------------------
Quick Mill 05000 "Unique Edition", WMF Ecco

DanielDG

Samstag, 13. Oktober 2012, 08:58 Uhr

Unregistered

Hoi,

gisteren was ik bij een speciaalzaak en had voor het eerst contact met een Nivona.
Ik mag echt niet klagen, elke drank die er uit kwam was heerlijk naar mijn smaak, zelfs de espresso was eerst zuur, nadat hij hem opnieuw had afgesteld was de espresso ook echt niet slecht. Hij prees de Nivona ook de hemel in, hoewel 90% van zijn assortiment uit Juras bestond.
Het enige nadeel is de waarde van de machine, dus als je er een Jura of WMF bij zet, is een zilveren Nivona kinderspel.

De zwarte pianolak van de body leidt een beetje af van het mindere uiterlijk, dus ik denk dat het waarschijnlijk een Nivona in het zwart wordt. Hij is ook echt makkelijk te bedienen en in te stellen.

De Melitta daarentegen is helemaal uit den boze, want die heb ik gisteren in de supermarkt bekeken en zonder hem eerst te proeven is hij van buiten helemaal uit den boze. Als het zelfs betere kwaliteit koffie levert, zou het helaas geen plaats vinden in mijn open keuken.

Nu blijven alleen de WMF en de Nivona over.

Over de WMF kan ik helaas niet veel zeggen, ik kwam de 1000 gisteren alleen tegen in de Metro, maar hij sprak me visueel niet echt aan. Maar ik zal het eens proberen en kijken hoe de smaak is.

Kunt u mij vertellen waar ik een WMF 800/900 in actie kan vinden? Ik woon in het gebied BaWü/Pfalz/Alsace (Karlsruhe-Landau-Seltz)

Guest

Zondag, 25. November 2012, 15:41 Uhr

Unregistered

Waarom kijkt u niet eens naar de nieuwe WMF 450 touch Titan - tot nu toe zijn er weinig negatieve recensies online:

http://www.testberichte.de/p/wmf-tests/450...estbericht.html
Kosten vanaf €568.