Geavanceerd zoeken

Krups Nespresso XN 2001 defect

Startknop schakelt vanzelf uit

Gittili

Dinsdag, 04. December 2012, 16:48 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 18333

Hallo lieve forumleden, ik ben nieuw hier en heb de hulp nodig van de hobbyisten onder jullie! Ik kan mijn Nespresso machine KRUPS XN 2001 normaal aanzetten, het warmt op en de juiste groene knop stopt met knipperen. Maar als ik er nu op druk, zuigt hij maar heel kort (1-2 sec.) water op en schakelt dan volledig uit. mad.gif De linker aan/uit-knop licht dus niet meer op. Als ik nu de machine weer normaal inschakel, licht de rechter knop op en kan het spel opnieuw beginnen....
Elke keer als ik
op
de "water-marsh-I-want-espresso-butto sad.gif n
" druk zijn er maar 5 druppels water en staat de machine uit Kent iemand dit probleem en kan het opgelost worden?
Ik ben blij met elk antwoord, behalve dat ik het goede deel moet weggooien biggrin.gif

. Hartelijk dank!

rudi-03

Dinsdag, 04. December 2012, 21:21 Uhr

*

Expert

Bijdragen: 1357

lidmaatschapsnummer..: 17460

Hallo Gittili,

Helaas heb ik geen idee van capsule machines. Maar het geheel klinkt als een elektrische of elektronische fout. Ofwel een defecte sensor / zekering of een andere elektronische component. Dan treedt er een veiligheidsuitschakeling op, de machine gaat uit. Het is het beste om de machine te openen en de componenten te controleren of te meten. Er kan niet veel elektronica in zitten.

--------------------
Gruß Rudi

Gittili

Dinsdag, 04. December 2012, 23:33 Uhr

*

Koffiedrinker

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 18333

hallo rudi-03,

Ja, ik vermoedde ook dat het iets elektronisch is, vooral omdat het licht van de knop zwakker wordt als de machine is opgewarmd.

Misschien kent iemand het probleem, vooral omdat ebay machines aanbiedt met precies dit defect.

De naam van het forum is Kaffeevollautomaten, maar ik kwam op je af omdat mijn machine hier heet:

Krups Nespresso Essenza XN 2001 (Handleiding)

Ik zal de machine openen, maar eerst moet ik een gereedschap maken voor deze stomme ovale kopschroeven mad.gif. Ik ben een opticien en ik pas in de fijnmechanica, maar ik heb niet al het gereedschap in huis. En dan hoop ik dat het elektrische systeem duidelijk is en ik de fout.... vind of dat een of ander leuk forumlid me kan vertellen wat ik precies moet doen. Bedankt lieve rudi voor je antwoord, morgenochtend moet ik instant koffie drinken om wakker te worden
, dat zou een dag kunnen zij blink.gif n
...
Gitti

rudi-03

Woensdag, 05. December 2012, 14:46 Uhr

*

Expert

Bijdragen: 1357

lidmaatschapsnummer..: 17460

Ja, ja, die ovale schroeven. Zo'n sleutel heb je meestal niet bij de hand. Voor het doe-het-zelf werk is het volgende zeer nuttig gebleken: Druk met een tang een dunne metalen buis met een binnendiameter van ongeveer 4-5 mm aan tot de gewenste vorm is bereikt. Het proberen met alleen een tang werkt meestal niet, en er zijn veel luide vloeken (eigen ervaring).
Als je niet verder kunt komen met het binnenwerk, kun je een foto uploaden. Of voeg meerdere foto's toe in een .zip-bestand. Dan kun je er in alle rust naar kijken
.

Controleer in ieder geval de waterwegen. Misschien hebben koffieresten ergens iets geblokkeerd.

--------------------
Gruß Rudi

Guest

Zondag, 14. September 2014, 09:08 Uhr

Unregistered

Hoi Rudi, heb je het probleem opgelost? Ik heb hetzelfde. Veel groeten, Peter.

Guest

Zondag, 14. September 2014, 14:55 Uhr

Unregistered

Hoi Peter, dit is Gittili. Ik ben degene die het probleem had, Rudi antwoordde me vriendelijk. Nee, ik kon het probleem niet oplossen. Alles was oké in het elektrische systeem, voor zover ik kon zien, maar het vermoeden dat koffieresiduen iets konden verstoppen, was voor mij logisch. De druk wordt dan te hoog en de machine schakelt uit. Maar ik had de hele machine hiervoor moeten demonteren, daar had ik toen geen tijd voor, dus kocht ik een nieuwe XN, want die was voor heel weinig geld beschikbaar en als je een nieuwe koopt krijg je altijd een waardebon voor capsules... Waarschijnlijk niet wat u nu wilt weten, maar op Media Markt kunt u deze machine voor 69 Euro krijgen. Als u de gratis capsules die u bij de bijgevoegde bon krijgt aftrekt, kost het u bijna niets meer... Ja, ik weet het, dat is niet het punt... mad.gif Ik vond ook mijn telefoontje met de Nespresso-technicus interessant, hij smeekte me letterlijk om de machine te ontkalken! Zelfs toen ik
hem vertelde dat we het zachtste water van heel Duitsland hebben en da blink.gif t
we geen kalk hebben (ja, dat is waar!!) zei hij me dat ik de machine zeker moest ontkalken... Mijn gok en voedsel voor de samenzweringstheorieën van deze wereld:...een van deze elektronisch ingebouwde "breekfuncties"...???? Ik heb mijn machine niets meer gedaan, hij ligt sindsdien in stukken in de kelder.
Als je, eventueel met de hulp van de aardige Rudi rolleyes.gif je goede Krups zou kunnen repareren laat het me weten, misschien kom ik er dan toch overheen
.
Veel succes en de beste wensen van Gittili

Guest

Zondag, 26. Oktober 2014, 17:43 Uhr

Unregistered

Hallo Gittili en Peter,

Ik heb hetzelfde probleem gevoeld. Ik heb het zelf kunnen oplossen zonder Nespresso-service.
Mijn Duits is niet erg goed, dus ik raad aan de laatste notitie te lezen op http://rolfje.wordpress.com/2011/08/27/how...presso-machine/ (in het Engels)

Groeten van Stef

.