Hoi Peter, dit is Gittili. Ik ben degene die het probleem had, Rudi antwoordde me vriendelijk. Nee, ik kon het probleem niet oplossen. Alles was oké in het elektrische systeem, voor zover ik kon zien, maar het vermoeden dat koffieresiduen iets konden verstoppen, was voor mij logisch. De druk wordt dan te hoog en de machine schakelt uit. Maar ik had de hele machine hiervoor moeten demonteren, daar had ik toen geen tijd voor, dus kocht ik een nieuwe XN, want die was voor heel weinig geld beschikbaar en als je een nieuwe koopt krijg je altijd een waardebon voor capsules... Waarschijnlijk niet wat u nu wilt weten, maar op Media Markt kunt u deze machine voor 69 Euro krijgen. Als u de gratis capsules die u bij de bijgevoegde bon krijgt aftrekt, kost het u bijna niets meer... Ja, ik weet het, dat is niet het punt...
Ik vond ook mijn telefoontje met de Nespresso-technicus interessant, hij smeekte me letterlijk om de machine te ontkalken! Zelfs toen ik
hem vertelde dat we het zachtste water van heel Duitsland hebben en da
twe geen kalk hebben (ja, dat is waar!!) zei hij me dat ik de machine zeker moest ontkalken... Mijn gok en voedsel voor de samenzweringstheorieën van deze wereld:...een van deze elektronisch ingebouwde "breekfuncties"...???? Ik heb mijn machine niets meer gedaan, hij ligt sindsdien in stukken in de kelder.
Als je, eventueel met de hulp van de aardige Rudi
je goede Krups zou kunnen repareren laat het me weten, misschien kom ik er dan toch overheen.
Veel succes en de beste wensen van Gittili
sluiten
Deel deze post: