| QUOTE (fire.stone @ dinsdag 12 februari 2013, 10:24 AM) |
Google "ontkalking van de bovenste brouwzuiger". Kan bijdragen aan de oplossing.
Anders zijn vaak alleen de aansluitingen van de debietmeter gecorrodeerd en geeft het dan onjuiste waarden, haal de stekker er gewoon uit.
Of de pomp is zwak.
De foutmelding zegt dat er niet genoeg water wordt getransporteerd in de toegewezen tijd. |
Ik ben aan het chimpen, want terwijl ik dankzij het forum goede vooruitgang heb geboekt, ben ik nu klaar.
PS absolute leek! Inmiddels
heb ik mijn 5500 weer zo ver dat de koffie loopt, alle slangen vrij zijn, de pomp en het ventiel erboven nieuw zijn. Brouwerijgroep schittert met nieuwe zeef en pakkingen, fl. ventiel heeft ook een nieuwe pakking. De machine was bijna volledig gedemonteerd.
Waar ik niet bij kan is de heetwater/stoomuitloop (heet dat zo?
) De slangen lijken vrij te zijn (bij het doorwaaien), maar zodra ik op cappuccino druk is er een bulderende bisschopstoom, die een beetje omhoog trekt en de spook is voorbij met "koffie gemalen te fijn". Meer dan 3 druppels water komen er niet meer uit.
Wat kan het zijn? Achtermagneetventiel? Hoe krijg je het achterste gedeelte van de stoomboot verwijderd?
Help
sluiten
Deel deze post: