Geavanceerd zoeken

Melitta Caffeo CI systeemfout 8

Guest   

Samstag, 06. Juni 2015, 16:10 Uhr

Unregistered

Lieve Tip van spooner was goud!!! Ons weekend
is gered!!! Bedankt
!

Guest

Zondag, 27. September 2015, 18:43 Uhr

Unregistered

DANKE!!

Michl44

Dinsdag, 06. Oktober 2015, 21:23 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 19835

Hallo, iedereen,

Vandaag werd ik voor de 2e keer verrast met de populaire "systeemfout 8", maar niet na het verwijderen van de brouwgroep, maar terwijl de machine mijn espresso aan het klaarmaken was:

De eerste keer gebeurde een week geleden, toen ik de machine aanzette, klonk het hele spoelproces heel vreemd; ik had de indruk dat de monteurs tegen hun wil moesten werken, er kwamen harde piepende geluiden van binnenuit. Bovendien duurde de brouwerijgroepsbeweging langer dan normaal.

Daarna kon ik nog een espresso laten bereiden, maar nadat de koffie was doorgegaan, was het lelijke gepiep van het zetgroepmechanisme weer te horen, d.w.z. terwijl de zetgroep probeerde terug te keren naar zijn oorspronkelijke staat, en toen werd dit proces in het midden ervan afgebroken en verscheen de mooie rode melding "System error 8" op het display.

Op de een of andere manier heb ik de brouwerijgroep (die nog niet helemaal terug was) kunnen verwijderen, onder stromend water gereinigd, laten drogen, de rubberen ring (lipafdichting) en de twee zijdelingse geleiderails ingevet met siliconenvet, en weer op zijn plaats gezet. Ik heb de bovenstaande truc (beschreven in post 4) met succes gebruikt met de microschakelaar. Resultaat: Alles werkt weer normaal.

Vandaag had ik weer het "genoegen": Vreemde geluiden tijdens het spoelproces, espresso werd net voor mij klaargemaakt, toen stopte de brouwgroepsbeweging en verscheen "systeemfout 8" in het display. Geweldig! mad.gif

Wat zeggen de experts..: Is mijn brouwerijgroep nu zeker defect of zit er een andere oorzaak achter?

Martin (Hobbytechniker)

Woensdag, 07. Oktober 2015, 10:58 Uhr

*

Expert

Bijdragen: 1382

lidmaatschapsnummer..: 22501

U zou de brewer opnieuw moeten smeren, maar het is ook mogelijk dat de aandrijfmotor al zwak is of dat de microschakelaars in de aandrijving niet meer zuiver schakelen.

Een volledig nieuwe aandrijving is ongeveer 80€... maar u kunt de onderdelen ook apart krijgen, de motor op Ebay en de microschakelaars van een van de gebruikelijke leveranciers voor reserveonderdelen voor koffiemachines. (zoek Siemens Surpresso Motor)

inesimmergruen

Dinsdag, 27. Oktober 2015, 18:08 Uhr

Unregistered

vond dit forum en was in staat om de systeemfout 8 famit te misleiden en mijn favoriete huishoudapparaat weer aan de praat te krijgen. Ik kreeg het bericht nadat ik de machine had aangezet. Ik heb toen ook de brouwerijgroep verwijderd en kon hem er niet meer in zetten.
Nu heb ik mezelf een crema gemaakt met vreugde dat het weer loopt. Prachtig
biggrin.gif wink.gif

Gast_Joe

Zondag, 08. November 2015, 09:59 Uhr

Unregistered

Hallo daar, bedankt spooner biggrin.gif
werkt
weer.
Weet iemand waarom de systeemfout 8 komt ? Wat zijn dan de redenen en of er iets moet worden veranderd
?

Guest

Zondag, 08. November 2015, 20:07 Uhr

Unregistered

Goedenavond,

Als de twee microschakelaars in de aandrijving niet meer zuiver schakelen, wordt deze foutmelding weergegeven. Want de elektronica van het apparaat detecteert de positie van de BG via deze twee schakelaars. Zoals gezegd zijn deze twee schakelaars de oorzaak van deze fout. De elektronica moet als het ware altijd "weten" waar de BG zich bevindt.

MfG Werner

Gast-Marion

Vrijdag, 13. November 2015, 09:36 Uhr

Unregistered

Hallo
, bedankt voor de goede tip. Ik zat al weken vol met angst om zonder koffiemachine te zitten.
Het
werkte geweldig, maar ik moest de machine aanzetten en dan
op
het kleine witte knopje
drukken.

Veel groeten aan dit geweldige forum!

Marion

Gast_Ben

Donderdag, 19. November 2015, 21:57 Uhr

Unregistered

Dus wat je over het net krijgt, is gewoon briljant. Lees geconverteerde en weer dronken geile koffie.

Veel dank aan de auteur.

Xanette

Woensdag, 16. December 2015, 18:20 Uhr

Unregistered

Bedankt voor de goede tip, nu gaat ze weer weg!

anna romberg   

Montag, 25. Januar 2016, 10:33 Uhr

Unregistered

Dank je wel voor je bijdragen. Ik was al heel erg wanhopig. Ik hou van deze machine!! Godzijdank werkt alles weer. biggrin.gif

Gast_Dagmar

Samstag, 30. Januar 2016, 13:30 Uhr

Unregistered

Dus met mijn cafeo CI, kan ik de schakelaar niet vinden. Als je op+mij tegelijkertijd drukt, gebeurt er niets. Is er iemand anders die misschien een idee heeft?

Guest

Woensdag, 02. Maart 2016, 14:29 Uhr

Unregistered

ook bij mij werd de fout weergegeven, dankzij uw hulp werkt alles nu weer vele malen dankzij
mfg tm

Michl44

Donderdag, 03. Maart 2016, 12:23 Uhr

*

Koffiedrinker

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 19835

Ik wil graag een korte terugkoppeling geven over wat er met mijn probleem is gebeurd vanaf 6 oktober 2015, omdat ik met de reset nergens ben gekomen:

Het was niet de brouwerijgroep (of brouwerij-eenheid), noch de microschakelaars, maar de aandrijving, die is ingebouwd.

Ik heb het apparaat naar Melitta gestuurd, waar de aandrijving volledig is vernieuwd (dit is de elektromotor die de brouwerijgroep aandrijft, samen met het bedieningspaneel). Om dit te doen, zou het apparaat uit elkaar moeten worden gehaald, en ik dacht niet dat ik dat kon doen. Kosten: 138,- Euro reparatie forfaitair bedrag.

Nu werkt alles weer. smile.gif

LG Michl

Gast_Dodo

Samstag, 30. April 2016, 14:20 Uhr

Unregistered

Hallo, iedereen,

had dezelfde systeemfout 8 vandaag en zette de machine onmiddellijk uit. Maar in tegenstelling tot de vorige bijdragen zat de brouwerijgroep nog steeds in de machine. Ik heb het probleem als volgt opgelost:1. schakel de machine in2
. De machine wordt weergegeven: "Brouwerijgroep verwijderen". Maar ik kon het niet verwijderen, het zat op een of andere manier vast, wat waarschijnlijk de reden
was voor systeemfout 8.

3.

Druk

de volgende toetsen tegelijkertijd gedurende meer dan twee seconden

in [ON] + [MYCOFFEE

]--> u zou nu

de

beweging van de

aandrijving

moeten

horen

4. tegelijk met het maken van de bewegingen van de machine trok ik zachtjes aan de brouwgroep, de hendel op de brouwgroep stond in ontgrendelde positie -> kon dan

gemakkelijk worden verwijderd5. Ik

heb de brouwerijgroep weer op de juiste plaats gezet en alles werkte weer

goed. GroetenDodo

1Seite 234