Geavanceerd zoeken

Reiniging volautomatische koffiemachine

Wormen in koffie

kaffeechris

Montag, 01. September 2014, 17:39 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Nou ik ken de mensen en de schrijvers van sommige maden en vliegenverslagen hier niet. Maar ik denk dat als ik op een dierenboerderij ben, vliegen automatisch zijn.
Zelfs als je er een paar honderd meter vandaan woont, heb je
dit gespuis automatisch in huis.

Het gebeurt dat ze

overal naar binnen kruipen.

Vandaag zijn er spoelcycli voor bijna elke MWIP, die je 's morgens twee keer zou laten lopen en er zelfs een stuk keukenpapier onder zou leggen om de afvoer te vullen. Of maak er een vast met het elastiekje na de koffie.

Dus niemand kan daar binnenkomen.

En als er iemand heel Fuxig is zal hij heel snel

met iets komen.
Idee
, gevonden.

Schrijft

PN.
MfG Chris

--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

Guest

Montag, 01. September 2014, 23:57 Uhr

Unregistered

Je kunt zien hoe maden eruit zien onder Wikipedia "housefly". Die in de koffie worden natuurlijk gebrand in een mooie bruine kleur - de kleur van een koffieboon. De wiki zegt ook dat de maden ongeveer 12-24 uur nodig hebben om uit de eieren te komen. Een lang weekend zonder koffie is dus genoeg en de madenproductie is klaar. ....

In verschillende fora zijn er secties met verstopte tuiten. Waarmee moet de tuit worden geblokkeerd? Ook het onderwerp maden is hier te vinden en velen durven het echter niet aan, omdat de een of de ander dan denkt dat het te wijten is aan een gebrek aan hygiëne (vuile machine of iets dergelijks) :-)

In het geval van volautomatische machines is het vaker de Juras of Bosch/Siemens van de oudere Benvenuto serie, maar ook andere. De constructie van de uitlaat van de Benvenuto is goed te zien in Coffeemakers.de #5245 foto 2. Beide pijpen zijn aan de bovenkant open. Geen raster... niets. Ik neem aan dat alle machines een opening hebben in de uitloop om de koffie lucht te geven. De lucht maakt dan een goede crema, maar biedt de vliegen ook een geweldig nest voor hun productie. ...

De Benvenuto spoelt de rest af bij het in- en uitschakelen. Het geeft ook automatisch aan wanneer er gereinigd moet worden (met tablet) en wanneer er ontkalkt moet worden. Maar het enige wat helpt tegen maden is het vervangen van de tuit, of een massief, tijdrovend reinigingsproces, of eventueel een machine met een andere tuit?

Veel plezier bij het zoeken! Voor dit jaar is het onderwerp waarschijnlijk al gegeten of gedronken, zoals gezegd. Bon appetite!

kaffeechris

Dinsdag, 02. September 2014, 17:40 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Dus nogmaals, of de uitlaat van de Surpresso van de Benvenuto rijen of een andere KVA nu verstopt is, u kunt het ook schoonmaken, met een vetverwijderaar en het 's nachts laten werken. Spoel dan af met heet water.

Addendum aan de tuiten met een beetje gevoeligheid krijg je ze ook gedemonteerd.
MfG
Chris

--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

csabii

Montag, 08. September 2014, 15:10 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 6

lidmaatschapsnummer..: 25067

Hallo,

had net een Siemens Surpresso S75 in huis waar de koffie heel schimmelig rook en smaakte. Daarom ging de koffie altijd in de uitloop.

Na enkele malen draaien van de Clean en Calc programma's was dit nog steeds het geval en ook na extra reiniging van het interieur.

Toen kwam het idee van de koffie-uitloop bij me op en dit bracht geen maden naar boven, maar zelfs na enkele dagen gedrenkt in spoelwater, dan weer in azijnessence/water, kwamen er eerst beschimmelde koffieresten uit het kleine bakje, daarna nog lange tijd opgeloste koffieresten.

De machine stond al een tijdje eerder en werd niet schoongemaakt vlak voordat hij tot stilstand kwam, zodat de mal zich daar waarschijnlijk had ontwikkeld.

Wat mij opviel aan deze S75 in tegenstelling tot mijn S50 was dat er door de dagelijkse spoelprocessen van de "single portion" techniek veel minder water door de koffie-uitloop liep dan bij mijn S50. Ik neem aan dat als er maar een paar druppels doorheen gaan, alleen het Clean programma de tuit tot op zekere hoogte schoonmaakt.

Nu mijn vraag: weet iemand of de stroomsnelheid van de spoelprocessen kan worden aangepast, dat wil zeggen verhoogd?

Veel groetenIgor

numberonedefender

Montag, 08. September 2014, 17:07 Uhr

*

Expert

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

De spoelhoeveelheid wordt opgeslagen in de apparaatsoftware, zodat u als eindgebruiker deze helaas niet kunt wijzigen...

--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

csabii

Woensdag, 10. September 2014, 09:46 Uhr

*

Koffiedrinker

Bijdragen: 6

lidmaatschapsnummer..: 25067

Dank je, Manuel, ik vermoedde het al.

Ik ben gewoon verbaasd omdat ik nog niet eerder een Benvenuto of Surpresso had gezien die als weinig water gebruikt wordt om te spoelen.

Ik denk ook niet dat het spoelwater een andere weg neemt, want de machine is droog. Kon alleen maar meer in de opvangbak lopen, maar ik begrijp niet waarom. Het programma "Schoonmaken" gedraagt zich normaal vanaf de hoeveelheid die door de uitloop loopt.

Groeten

Guest   

Donderdag, 12. Mai 2016, 11:58 Uhr

Unregistered

Dus ik heb wat koffie uit Peru gehaald. Het is behoorlijk vettig, dus ik heb de bonen eens goed bekeken. Dat had ik waarschijnlijk niet moeten doen, ik weet niet zeker of het maden zijn, maar het lijkt er tenminste op. Maar om erachter te komen dat ik de bonen onder een microscoop zou moeten leggen. Nu weet ik niet zeker of ik de koffie nog wel zal drinken...

Gast_Bella

Dinsdag, 08. Januar 2019, 08:49 Uhr

Unregistered

Nou, ik heb een oudere school voor rechten, en ik heb het al vijf jaar. Ik heb nooit hygiënische problemen gehad. Nu ben ik op vakantie en drink ik mijn koffie, wat nu niet veel anders smaakt. De machine heeft echter een paar wijzigingen aangebracht, dus ik heb hem met de hand schoongemaakt, en ik heb ook maden in gruwel gezien. Ik weet niet eens van welke dieren dit moet komen. Voor de zekerheid heb ik ook gespoeld, gespoeld, gespoeld. Insecten kunnen altijd op de een of andere manier ergens naar binnen kruipen, dat heeft niets met hygiëne te maken. Ik was me er alleen nog nooit van bewust dat zoiets mogelijk is. Op zich wilden we de machine toch al veranderen, omdat ik persoonlijk niet 100% tevreden ben met mijn model. Dan is het goed om te weten hoe andere machines presteren, hoewel het artikel wat ouder is. smile.gif
Maar omdat mijn machine ook ouder is (was tweedehands, dus de machine is ouder dan 5 jaar), dacht ik dat ik hier ook een opmerking zou maken
tongue.gif

Moga

Donderdag, 20. Juni 2019, 07:59 Uhr

Unregistered

Hallo, we hebben een Delonghi Perfekta en ook hebben we kleine maden in het koffiedik ontdekt. Ik maak de vuilcontainer na elke koffieconsumptie leeg en heb het onder controle.
Lg.Moga

Gast_Peter

Donderdag, 25. Juli 2019, 11:11 Uhr

Unregistered

Hallo,

Vandaag, tot mijn schrik, vond ik maden in de koffiedikcontainer van mijn automaten, die een goede gezondheid genoten zoals je kunt zien in de video.
Hoe kan het
dat ze het brouwproces kunnen overleven en waar komen ze vandaan? Naar de
VideoMy-webpagina

Gast_Peter

Donderdag, 25. Juli 2019, 11:12 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest_Peter @ donderdag 25 juli 2019, 11:11 uur)
Hallo,

Vandaag, tot mijn schrik, vond ik maden in de koffiedikcontainer van mijn automaten, die een goede gezondheid genoten zoals je kunt zien in de video.
Hoe kan het dat ze het brouwproces kunnen overleven en waar komen ze vandaan?

Naar de
VideoMy-webpagina

Bekijk de video

D

Montag, 23. Oktober 2023, 11:33 Uhr

Unregistered

Ik ben bang dat mijn delonghi maestora koffiemachine vol voedselmotten zit omdat de molen vol koffiebonen zat. Hoe kan ik de molen schoonmaken zonder hem te beschadigen?

1Seite 2