Geavanceerd zoeken

Jura ena 9 Micro aanbeveling om te kopen?

anchilli

Woensdag, 06. November 2013, 10:57 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 22320

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en zou jullie willen vragen wat jullie van de Jura ena 9 Micro vinden.

Ik had vroeger een ena 5 en wilde me het heen en weer schuiven van de kopjes besparen.

Ik stond eigenlijk op het punt om de ena Micro 9 te bestellen, maar ik las een paar reviews waarin veel mensen schreven dat het melkschuim er niet warm genoeg uitkomt.

Aangezien mijn oude Ena 5 defect was en slechts lauw melkschuim produceerde, wil ik de komende jaren niet weer koude cappu drinken.

heeft iemand van jullie de ena 9 Micro en kan zijn ervaringen delen?

we zijn maar met z'n tweeën en we drinken 2-4 kopjes per dag, eigenlijk alleen cappu of latte, dus de one touch functie is voor mij erg belangrijk.

ik ben tot nu toe erg tevreden over Jura, en ik vind het ook fijn dat ik alleen af en toe dit reinigingstablet erin hoef te gooien in plaats van elke week de zetgroep eruit te halen om hem schoon te maken.

Ik ben nu erg onzeker, want rond de 800 euro is eigenlijk alleen de 9 Micro mogelijk en ik weet niet wat ik daarvoor in de plaats moet kopen, ik zag net op Amazon dat de delonghi esam 5600 net is afgeprijsd naar 728 euro en zat er nu aan te denken om over te stappen naar delonghi.

misschien kunnen jullie mij helpen, ik zou dankbaar zijn voor elk antwoord!

liefde groeten

numberonedefender

Woensdag, 06. November 2013, 11:15 Uhr

*

Expert

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Wat is er met uw ENA5 gebeurd? Het probleem met het lauwe schuim kan niet al te moeilijk zijn geweest; als de machine geen foutmelding gaf door een elektronisch defect, kan het echt alleen aan de cappuccinatore zelf liggen...

--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

anchilli

Woensdag, 06. November 2013, 13:42 Uhr

*

Koffiedrinker

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 22320

Ik heb de ena 5 aan een vriend gegeven die alleen koffie en espresso drinkt.

Er was geen foutmelding, het schuim kwam er alleen lauw uit, ik wil al een tijdje overstappen op een one touch machine, mijn schoonouders hebben de jura impressa xs one touch, daar komt alles lekker heet uit.

Ik ben erg enthousiast over de impressa, maar hij is te duur voor mij. nu wilde ik de ena 9 micro kopen, maar ik ben bang dat de latte of cappu er niet warm genoeg uitkomt omdat hij zo klein is en de melk uit de koelkast niet warm genoeg kan worden.

Liefs

Polarstern

Donderdag, 07. November 2013, 12:55 Uhr

*

Koffiekenners

Bijdragen: 36

lidmaatschapsnummer..: 15429

Hallo,

Het oude probleem met het melkschuim en de temperatuur rolleyes.gif
Dit heeft niets te maken met de grootte van de machine...
Ik had een Saeco 8944 en het ding is een monster en kreeg alleen lauw melkschuim.
Ik kan Delonghi alleen maar afraden omdat noch de kwaliteit noch de temperatuur van het melkschuim volgens mij bruikbaar is.
Het probleem met de meeste machines is meestal dat de koffie er niet heet genoeg uitkomt, wat in combinatie met het lauwe melkschuim natuurlijk een ware ramp is.
Dit is een vaak genoemd probleem, vooral bij Siemens volautomaten.
Ik zou je aanraden het bij Jura te houden.