Geavanceerd zoeken

Miele CM 6300 of Siemens EQ 8

mr_coffee

Montag, 30. December 2013, 20:12 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 23029

Hallo iedereen, ik sta op het punt te beslissen over een van de twee bovengenoemde machines en zou graag jullie mening horen ...

Polarstern

Donderdag, 02. Januar 2014, 02:06 Uhr

*

Koffiekenners

Bijdragen: 36

lidmaatschapsnummer..: 15429

Hallo, Tja, technisch zie ik geen grote verschillen, maar qua bediening zou ik de Miele aanraden. Goed, de Siemens heeft een groter waterreservoir, maar de kleine, onhandige draaiknop in combinatie met het TFT kleurendisplay van de Siemens zou voor mij een absolute no-go zijn. In deze prijsklasse verwacht ik een beetje bedieningsgemak en het feit dat Siemens tot nu toe niets heeft veranderd is erg jammer.

... Andere fabrikanten bieden veel meer voor hetzelfde geld. Wat betreft een voldoende hoge temperatuur voor dranken op basis van melk zou de Siemens ook zijn grote problemen hebben, maar dat geldt helaas ook voor veel andere volautomaten. Je moet zelf weten welke je meer aanspreekt, want technisch zijn ze allebei absoluut hetzelfde.

wahnalarm

Dinsdag, 07. Januar 2014, 12:32 Uhr

Unregistered

Ik denk er ook over om de CM6300 te kopen. Ik overweeg ook de Nivona 777 en de Melitta CI als goedkoper alternatief. Kan iemand mij een aanbeveling geven of de basis voor- en nadelen van de respectievelijke machines?

Ik sta ook open voor nieuwe of andere suggesties. Bij voorbaat dank.

DrinkCoffee

Vrijdag, 17. Januar 2014, 21:15 Uhr

*

Koffiedrinker

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 23276

Hallo allemaal, ik overweeg ook de drie tot nu toe genoemde KVA's, of vergelijkbare. Deels door persoonlijke tests, deels uit forums en Amazon reviews.

Melitta Ci + laagste prijs van momenteel 749,- + Stiftung Warentest testwinnaar + duidelijke, chique LCD plain text display + prettige bediening met voortgangsweergave van de betreffende drank plus de mogelijkheid om op elk moment hoeveelheden te wijzigen - de koffiesmaak zou in vergelijking met veel andere KVA's minder goed zijn - twee (kleine) bonenkamers waarvan het schakelen nauwelijks zin heeft,

omdat je altijd 1-2 schenkingen moet nemen voordat de gewenste variant in het kopje komt - koffiedranken met melk niet echt heet MieleCM 6300 + vind ik (zelf) het mooist + relatief smal (maar wel heel diep) + naast espresso, koffie, latte macchiato, cappuccino, latte macchiato, cappuccino, latte macchiato, latte macchiato, latte macchiato, cappucciato,

Latte Macchiato, Cappuccino ook latte, lange koffie mogelijk + instellingen voor hoeveelheid (koffie, melk, melkschuim), sterkte, temperatuur en ook voorzetten - ook al staat Miele eigenlijk voor kwaliteit, garantie dekt slechts 2.

000 voor twee jaar - helaas nauwelijks tests of ervaringen op het web - momenteel de duurste met EUR 1149Bosch TES 80353DE + garantie voor 15.000 kopjes in twee jaar + Double Shoot voor echt sterke koffie + met 2,4l grootste waterreservoir + met 15cm hoogste uitloop ook voor grotere Latte Macciato glazen of met schuimberg

met schuimberg + stilste molen, ik heb het persoonlijk kunnen controleren en was zeer tevreden - display nogal ouderwets - voor drankjes met melk moet je de uitloop naar beneden klappen Op dit moment zijn de Bosch en de Miele het populairst, ik zal verder berichten...

schafbock

Samstag, 18. Januar 2014, 01:45 Uhr

*

Barista

Bijdragen: 191

lidmaatschapsnummer..: 14543

Toevoeging aan de CI: - Koffiedranken met melk niet echt heet Ik kan dit niet bevestigen. De CI komt echt tot zijn recht met dranken op basis van melk. Maar: - Maalwerk is niet goed - Er kunnen maar drie maalstanden worden ingesteld.

mr_coffee

Donderdag, 23. Januar 2014, 10:09 Uhr

*

Koffiedrinker

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 23029

Door de vele positieve bijdragen hier op het forum is het voor mij nu de Melitta CI geworden ....

Lara089

Donderdag, 23. Januar 2014, 16:56 Uhr

*

Koffiedrinker

lidmaatschapsnummer..: 23346

Hoe is de Melitta CI? Ik had gehoord dat het erg goed was. Maar ik heb een bepaalde budgetgrens die ik niet wil overschrijden en ik ben bang dat het te duur wordt. Ik had gekozen voor een EQ Edition machine van Siemens (http://www.siemens-home.de/produktsuche/espresso-und-kaffee/espresso-und-kaffee/kaffeevollautomaten-standgeräte/TE506501DE.html), maar ik weet niet precies waar ik op moet letten. Ik ben meer een leek als het om techniek gaat. Ik zou het fijn vinden als een van jullie mij kan vertellen of het goed is?

Met vriendelijke groet LaraSiemens EQ.5 macchiato Plus (TE506M09DE ).

Martin (Hobbytechniker)

Donderdag, 23. Januar 2014, 23:13 Uhr

*

Expert

Bijdragen: 1382

lidmaatschapsnummer..: 22501

De Melitta CI heeft de goede Zwitserse merktechnologie ingebouwd en de Siemens de goedkope eigen ontwikkeling. Raad eens welk apparaat beter en betrouwbaarder is?

alex445

Vrijdag, 24. Januar 2014, 09:14 Uhr

*

Koffiedrinker

lidmaatschapsnummer..: 23355

Ik moet goed opletten. Ik ben dan nogal een leek als het om technologie gaat. 'k Zou blij zijn als een van jullie me kan vertellen of wat goed is?

--------------------
Mani

Grisu112   

Donderdag, 06. Februari 2014, 22:26 Uhr

Unregistered

Eq8 serie 900SiemensSurpesso (TK68E570)

Grisu112   

Donderdag, 06. Februari 2014, 22:27 Uhr

Unregistered

Eq8 serie 900SiemensSurpesso (TK68E570)

Grisu112

Donderdag, 06. Februari 2014, 22:33 Uhr

Unregistered

Siemens eq8 serie 900 heb de koffiemachine sinds december 2013 ben er super tevreden over. heb al Jura en Nivona gehad. Siemens EQ.8 serie 600 (TE806501DE)