Geavanceerd zoeken

Alternatief waterfilter voor Jura E8

cafefreund

Samstag, 24. Juni 2017, 19:32 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 30673

Lid sinds: 24.06.2017

Hallo.
Om de dure CLARIS-filters te omzeilen heb ik NO-name filters gekocht. Helaas worden ze niet herkend. De machine is ondanks het filter van de mening die ze hebben geen.

Is er een verborgen menu waar je dit kunt corrigeren?

Hoe herkent het de Claris-filters en dat ze opgebruikt zijn? Helpt het om te wachten tot ze droog zijn?

Wat als ik de Claris-filters met verse korrels vul?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.








Samstag, 24. Juni 2017, 20:37 Uhr

Groep:

Bijdragen:

lidmaatschapsnummer..:

Lid sinds: --

Het is beter voor uw Jura als u geen filters gebruikt en de machine instelt op uw waterhardheid en ontkalkt als dat nodig is.

Danceman

Zondag, 25. Juni 2017, 07:23 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 563

lidmaatschapsnummer..: 23992

Lid sinds: 30.03.2014

QUOTE
Helaas worden ze niet herkend.

Ze worden toch niet automatisch herkend. Je moet ze handmatig activeren in de besturing...

QUOTE
Hoe detecteert het de Claris-filters en dat ze opgebruikt zijn?

De machine meet de hoeveelheid water sinds de laatste filtervervanging en wanneer de overeenkomstige hoeveelheid is gepasseerd, is er de vraag naar vervanging...

Het beste is om de filters weg te laten, zoals Almaty al heeft geschreven, en de waterhardheid te programmeren. Door de filters verkalkt de machine alleen maar meer en hygiënischer is het ook niet. Vooral in no-name of refill filters kweekt u allerlei soorten algen en bacteriën.l
Daarnaast helpt het om eenvoudigweg in de handleiding te kijken. Daar kunt u lezen hoe u alles kunt programmeren en aanpassen. wink.gif



--------------------
Pessimist: Ganz schön dunkel hier...
Optimist: Ich seh ein Licht am Ende des Tunnels...
Realist: Mist, da kommt ein Zug...
Zugführer: Was machen die 3 Deppen auf den Gleisen?

cafefreund

Zondag, 25. Juni 2017, 07:29 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 30673

Lid sinds: 24.06.2017

Waarom is frequent ontkalken beter dan een waterfilter?

Met mijn water smaakt de koffie gewoon beter met gefilterd water.

@Danceman maar niet hoe ze een "vreemde filter" moet leren herkennen.
Dan zou ik aan haar maar ook een gebruikt als een nieuwe "kan
verkopen
, maar
wat werkt niet

BlackSheep

Zondag, 25. Juni 2017, 07:48 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 855

lidmaatschapsnummer..: 2529

Lid sinds: 26.07.2008

Hallo,

er is niets wat je er aan kunt doen.
De nieuwe Claris Smart filters hebben een
RFID-chip
.
Dit wordt
door
de machine
herkend en wordt nu
geïdentificeerd
als "gebruikt".


U heeft voor uw partrone niet alleen een
nieuwe vulling
nodig
, maar ook een nieuwe
chip die de machine accepteert

.


En dat is waar het op dit moment zal falen.

GroetenBS












--------------------
Ich schaue hier nur noch ganz selten vorbei.
In verschiedenen anderen Foren bin ich mit
dem gleichen Nickname zu finden, falls mal
jemand Hilfe benötigt kann ich vielleicht dort
helfen.

cafefreund

Zondag, 25. Juni 2017, 18:29 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 30673

Lid sinds: 24.06.2017

in toner/printer cartridges soortgelijke chips zijn geïnstalleerd, wqelche een met HF RFID-lezer auslesen/zurücksetzen kan. Werkt dit ook met de Claris-onderdelen?

ziehier
https://www.mikrocontroller.net/topic/273538

Danceman

Zondag, 25. Juni 2017, 19:50 Uhr

*

Experts

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 563

lidmaatschapsnummer..: 23992

Lid sinds: 30.03.2014

QUOTE
Waarom is frequent ontkalken beter dan een waterfilter?

Omdat Jura machines in de filtermodus niet aangeven dat ze moeten worden ontkalkt. Dus de machines verkalken in de loop van de tijd...

Als er een chip in de patronen zit heeft BlackSheep natuurlijk gelijk, maar dat zou voor mij een reden te meer zijn om de spullen niet te kopen. Hoe dan ook, dan kun je er niet omheen....

Als je echter zo'n slecht water hebt (eigenlijk FAST onvoorstelbaar in Duitsland) zou ik het filteren met een StandAlone filter alvorens het in de machine te gieten en het dan toch te ontkalken. Er zitten geen chips in en de cartridges zijn meestal ook veel goedkoper....



--------------------
Pessimist: Ganz schön dunkel hier...
Optimist: Ich seh ein Licht am Ende des Tunnels...
Realist: Mist, da kommt ein Zug...
Zugführer: Was machen die 3 Deppen auf den Gleisen?

M.R

Zondag, 31. December 2023, 01:08 Uhr

Unregistered

QUOTE (Danceman @ zondag 25 juni 2017, 07:23)
QUOTE
Helaas worden ze niet erkend

Ze worden sowieso niet automatisch herkend. Je moet ze handmatig activeren in de controller...

QUOTE
Hoe herkent hij de Claris filters en dat ze opgebruikt zijn?

De machine meet de hoeveelheid water sinds de laatste filtervervanging en wanneer de overeenkomstige hoeveelheid is doorgelopen, vraagt hij je om ze te vervangen...

Het beste is echter om de filters gewoon weg te laten, zoals Almaty al schreef, en de waterhardheid in te programmeren. De filters zorgen ervoor dat de machine nog meer verkalkt en het is ook niet hygiënisch. Vooral bij merkloze of navulfilters kweek je allerlei algen en bacteriën.l
Het helpt ook om de gebruiksaanwijzing te bekijken. Daarin staat hoe je alles moet programmeren en instellen wink.gif

Zulke onzin heb ik al lang niet meer gelezen.Een filter dat een machine nog meer moet verkalken is gewoon grotesk.Verder is elke ontkalking van een machine niet goed, omdat onderdelen worden aangetast.En voordat er nu uitspraken komen dat ik geen idee heb, zeg ik vooraf dat ik deze apparaten professioneel repareer en ook het nadeel van ontkalken ken.