Geavanceerd zoeken

Pomp werkt, maar geen melk

sharky2232e

Zondag, 08. April 2018, 11:59 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 6

lidmaatschapsnummer..: 32242

Jura Impressa Z 9

Goedemiddag,

We hebben hier het volgende probleem met onze machine en hopen dat iemand de juiste oplossing heeft:

Koffie en heet water worden zonder problemen bereid, ongeacht of dit achter het melkschuimmondstuk of in het midden gebeurt.

Als we melkschuim willen produceren, begint het te werken en kun je de pomp horen werken, maar er komt niets uit. Reiniging van de sproeier (gedemonteerd en met de hand gereinigd) is al gebeurd. Met het reinigingsprogramma van het melkschuim mondstuk komt er ook niets uit. Het loopt echter zonder fouten door het programma en bevestigt uiteindelijk de succesvolle reiniging.

We zijn blij met elke hulp!

Bij voorbaat dank.

Kaffeepoint

Vrijdag, 13. April 2018, 19:23 Uhr

*

Professioneel

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

Gebruik je Clari's filter? Laten we het stomme gedeelte eruit halen. Vertel de machine op het menu dat er geen filter in zit en ontkalk het grondig. Het is essentieel op de Z-modellen, zelfs als de BDA anders zegt.

Schakelt de keramische klep over? Zoemend geluid.

MfG Paul

--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162

sharky2232e

Zondag, 15. April 2018, 17:37 Uhr

*

Koffiedrinker

Hallo,

Bedankt voor de tip. Ik neem het vanaf daar over. cool.gif

Ik heb de machine eens geopend en vond een grijze doos op de vloer aan de rechterkant, die erg verkalkt lijkt. Zou dit ermee verband kunnen houden?

Toen ik eenmaal drie foto's had toegevoegd rolleyes.gif

Bijgevoegde afbeelding

sharky2232e

Zondag, 15. April 2018, 19:59 Uhr

*

Koffiedrinker

Nogmaals hallo,

dus de keramische klep, naar mijn mening, was aan het omschakelen... maar nu is het probleem verschoven... sad.gif

Nadat ik met het ontkalkingsprogramma was begonnen en hij was op het punt waar ik de watertank moest bijvullen, kwam hij vast te zitten op het punt "systeem wordt gevuld"... je kunt hem echt horen proberen water te putten, maar op een of andere manier komt er niets door... mad.gif

Heeft iemand een tip gekregen over hoe ik problemen moet gaan oplossen?

Alvast bedankt!

HWS

Montag, 16. April 2018, 09:07 Uhr

*

Expert

Bijdragen: 1098

lidmaatschapsnummer..: 24376

Kijk of de kleine witte turbine in staat is om het vleugelwiel zonder problemen te draaien. Draai het deksel naar links. Heel vaak vuil van binnen.

HWS

Kaffeepoint

Montag, 16. April 2018, 19:07 Uhr

*

Professioneel

Bijdragen: 455

lidmaatschapsnummer..: 28864

De grijze doos is een warmtewisselaar. Zo te zien kan er niets doorkomen. Ergo Systeem is verstopt. Haal hem eruit. Trek eerst de slangen naar boven en naar links. Trek dan het deksel naar beneden en je zult het probleem zien. Koop een nieuwe (dure), installeer hem en ontkalk hem dan regelmatig.

MfG Paul

--------------------
KVA:WMF 800 ST: Lelit Bianca PL 162

BlackSheep

Dinsdag, 17. April 2018, 06:07 Uhr

*

Experts

Bijdragen: 852

lidmaatschapsnummer..: 2529

Hoewel de warmtewisselaar defect is en vervangen moet worden
, is daar alleen een doorgang

nodig

om
de druk in het systeem te verminderen.

Een defecte warmtewisselaar staat

een succesvolle

stoomtoevoer

dus niet

in de weg

.

De fout moet ergens anders liggen

. Met vriendelijke groet:

--------------------
Ich schaue hier nur noch ganz selten vorbei.
In verschiedenen anderen Foren bin ich mit
dem gleichen Nickname zu finden, falls mal
jemand Hilfe benötigt kann ich vielleicht dort
helfen.

sharky2232e

Samstag, 21. April 2018, 12:37 Uhr

*

Koffiedrinker

Dus, ik kon eindelijk op mijn rechtenstudie gaan zitten... biggrin.gif

Ik heb nu de leidingen tot aan de pomp gecontroleerd en heb gemerkt dat alles aanstaat tot aan de uitlaatklep.

Nu mijn stomme vraag... ...als ik de uitlaatklep aan de rechterkant inblaas, komt er alleen lucht uit de bovenste uitlaat. Niet de linker. Als ik links inblaas, komt er niets uit. Is dat hoe het hoort te zijn? unsure.gif

Bijgevoegde afbeelding

HWS

Samstag, 21. April 2018, 16:07 Uhr

*

Expert

De uitlaatklep is ontworpen om druk op te bouwen in de zeteenheid: de kap kan met een kleine sleufschroevendraaier worden opgetild. Een plastic plug sluit de doorgang in de buis af. Wanneer de waterdruk voldoende is, wordt het ventiel tegen de veer gedrukt en stroomt het water door de bodem van de buis. Trek de kruk uit. Waar het rubberen deel wordt aangedrukt, breekt de stop vaak uit elkaar. Eventueel in een reservekrukje. Verkrijgbaar bij <juraprofi.de> De
uitlaatklep bevindt zich direct na de kachel. Is de verwarming doorlaatbaar? Sommige kachels zijn verstopt met kalk
.
HWS

sharky2232e

Samstag, 21. April 2018, 18:00 Uhr

*

Koffiedrinker

Nou, ik heb de warmtewisselaar vervangen door een algemene revisie, maar zoals verwacht zonder succes.

Om te zien of de pomp werkt heb ik de slang die in de uitlaatklep loopt eraf gehaald en in een container gedaan.

Ze zette de machine aan en pompte het water perfect uit. met een normale hoeveelheid druk.

Ik heb een koffie gemaakt voor de test en het werkte geweldig.

Nu ben ik terug bij mijn basisprobleem. Er zit niets meer op de cappuccinatore.
Dus geen
melk.
Hoe controleer ik het keramische ventiel om er zeker van te zijn dat het niet verkalkt is? Of misschien de stoomunit?

HWS

Zondag, 22. April 2018, 11:11 Uhr

*

Expert

Het keramische ventiel kan worden gedemonteerd. Dan kun je zien hoe het min of meer verkalkt is van binnen. Maar er is veel vingertopgevoel nodig. De beste manier om foto's te maken is door ze uit elkaar te halen. Een ontkalking met geconcentreerde vloeistof zal het ventiel nauwelijks loslaten. Naar mijn mening kan de verkalkte platte bak ook een rol spelen, omdat het vloeistofsysteem is aangesloten. Alles moet perfect doorlopend zijn.

HWS

Zondag, 22. April 2018, 13:23 Uhr

Groep:

Bijdragen:

lidmaatschapsnummer..:

Komt er toch stoom uit, zonder melk?

sharky2232e

Montag, 23. April 2018, 11:22 Uhr

*

Koffiedrinker

Ik denk dat ik de keramische klep zal proberen... meer dan dat ik een nieuwe zou moeten krijgen, die niet verkalkt is, kan niet gebeuren. laugh.gif

Maar wat is deze platte bak precies?

Nou, in het begin kwam er heel weinig stoom uit tijdens het reinigingsproces van het melksysteem en hoe vaker je het deed, hoe meer stoom er uitkwam. Na het ontkalkingsprogramma komt er helaas niet eens stoom uit.

HWS

Dinsdag, 24. April 2018, 09:52 Uhr

*

Expert

Black Sheep heeft al geschreven waar de platte bak voor is. - Het zou al doordringbaar moeten zijn aan de binnenkant.

HWS

Danceman

Dinsdag, 24. April 2018, 18:54 Uhr

*

Experts

Bijdragen: 563

lidmaatschapsnummer..: 23992

Volgens het waterstroomdiagram heeft de condensor niets te maken met een eventuele niet lopende waterstroom in het stoomsysteem...
Waarschijnlijk is de weg van/naar de stoomverwarmer/stoomuitlaat geblokkeerd en kan er een keramische klep zijn. Mogelijk is de machine al enige tijd met een filter bediend en is deze niet goed ontkalkt.

--------------------
Pessimist: Ganz schön dunkel hier...
Optimist: Ich seh ein Licht am Ende des Tunnels...
Realist: Mist, da kommt ein Zug...
Zugführer: Was machen die 3 Deppen auf den Gleisen?

Seite 12