Geavanceerd zoeken

Verschil JURA Impressa " Z5" en " Z5 2@1"

Verschillen tussen oud en nieuw model?

Guest_Markus

Zondag, 08. Februari 2009, 15:21 Uhr

Unregistered

Hallo allemaal,

De peperdure Impressa Z5 2@1 van Jura werd mij aangeraden. Bij een webdealer vond ik een Z5, wat waarschijnlijk het voorgangermodel is.

Kan iemand van jullie mij uitleggen wat het verschil is? Met een prijsverschil van 1.300 tot 2.000, denk ik dat deze overweging noodzakelijk is.

Het voor de hand liggende verschil is een nieuw scherm; dat zou voor mij niet uitmaken. Zijn er verschillen in het binnenwerk, zoals de boiler, of in de bediening?

Groeten en alvast bedankt,
/m

Hisholy

Zondag, 08. Februari 2009, 15:29 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 3157

lidmaatschapsnummer..: 22

Het enige "grote" verschil is dat je twee cappuas tegelijk kunt maken...

Guest_Markus

Zondag, 08. Februari 2009, 21:50 Uhr

Unregistered

Hartelijk dank voor het snelle antwoord.

Dit betekent dat je met de "oude" Z5 maar ÉÉN cappu per keer kunt maken, dus dat je voor elke cappu/latte macchiato een nieuw brouw/bereidingsproces moet maken?

Is dat het enige verschil? Of zijn er verschillen in de constructie of kwaliteit van de onderdelen, met name de zetgroep(en)?

Weet iemand iets over de reparatiegevoeligheid van de Z-serie? Er wordt bijvoorbeeld gezegd dat de machines met tiptoetsen gevoeliger zijn dan die zonder... Zijn er ook zulke problemen met de oude/nieuwe Z-serie?

Groeten,
/m

Hisholy

Montag, 09. Februari 2009, 08:20 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 3157

lidmaatschapsnummer..: 22

De "oude" Z5 staat in onze keuken. Hij is nu ongeveer 5 jaar oud en heeft alleen nieuwe zuigerveren op de zetgroep en een nieuwe zwenkverdeler gehad. En de machine draait echt een stuk wink.gif.
Als ik de markt goed overzie, is de normale Z5 niet meer verkrijgbaar. Volgens mij kan die van 1300 euro alleen maar een overblijfsel zijn --> halen! Ik heb in ieder geval geen "oude" Z5's gevonden in de winkels van de betreffende dealers.

coffeestore24   

Woensdag, 11. Februari 2009, 10:24 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 8

lidmaatschapsnummer..: 3791

nieuw bij de Z5 2@1:

- 2 "one-touch cappucinomondstukken"
- nieuwe energiebesparingsfunctie
- extra programmeerbare knop voor melkdranken (latte)
- verchroomd kopjesplateau
- display met voortgangsbalk

Let op - ook hier geldt: voor JURA volautomaten die niet bij een geautoriseerde dealer zijn gekocht, geldt geen fabrieksgarantie.....

Meer informatie vindt u hier: http://www.de.jura.com/home_de_x/service_s...en%20H%E4ndlern

LG
Tom

--------------------
Werdegang: Saeco Incanto de Luxe + Saeco Talea Ring Plus + WMF1000 + jetzt Delonghi Primadonna ESAM 6600

Sollten Ihnen meine Aussagen zu klar gewesen sein, dann müssen Sie mich missverstanden haben (-Alan Greenspan-).

Posting © 2009. Alle Rechte vorbehalten. Kein Verwenden, Zitieren und Kritisieren ohne Erlaubnis :-)