Geavanceerd zoeken

Jura Ena Micro 9

Gemalen koffie achter de zetgroep

chrisoli

Montag, 21. Januar 2019, 17:50 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 12614

Hallo ik heb hier een Ena Micro 9 met een deel van de gemalen koffie naast/achter de zetgroep.
Ik vermoedde dat dit te wijten kon zijn aan een moeilijk draaiende zeteenheid
, maar na reiniging en nieuwe afdichtingen van de zeteenheid is de fout niet veranderd.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
user posted image

eisbein

Dinsdag, 22. Januar 2019, 19:51 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 71

lidmaatschapsnummer..: 33555

Bij mij bijna detto, je probleem met het kleine poeder achter kan te maken hebben met de slijpschijven/slijper, als de brouwerijgroep wordt herzien, kan het zijn dat de slijpschijven moeten worden gereinigd, of de slijpschijven zijn saai, het aantal koffiesoorten ca.?, als de schijven saai zijn of de slijper is verstopt, er wordt minder poeder in de BG gemalen, de elektronica merkt dat door de ingangsstroom van de aandrijfmotor en de positiesensor, en slijpt meer of langer... Controleer de molen. Maalschijven moeten 20.000 deksels losjes vasthouden.

sb9x

Dinsdag, 26. Februari 2019, 23:29 Uhr

Unregistered

QUOTE (chrisoli @ maandag 21 januari 2019, 17:50 uur)
Hallo ik heb hier een Ena Micro 9 met een deel van de gemalen koffie naast/achter de zetgroep.
Ik vermoedde dat dit te wijten kon zijn aan een moeilijk draaiende zeteenheid, maar na reiniging en nieuwe afdichtingen van de zeteenheid is de fout niet veranderd.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?user posted image

Hallo,

Ik weet het niet zeker. Ik heb ook een ENA Micro 9, maar ik heb de slijpschijven nog niet hoeven te herzien. Ik had onlangs problemen met de brouwerijgroep (die liep traag). Omdat mijn brouwerijgroep erg traag liep, kocht ik een herziene brouwerijgroep op het internet tegen een zeer redelijke prijs ... Ik ben zelf nog steeds bezig met de herziening van mijn oude brouwerijgroep. De nieuwe brouwerijgroep loopt en het probleem doet zich niet meer voor.