Geavanceerd zoeken

Siemens EQ.9 geen koffie

Siemens EQ.9 is verstopt.

katrin71

Zondag, 28. April 2019, 20:50 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 34207

Mijn Siemens EQ.9 zit vast. Geen gemorste koffie meer. De machine is al twee keer ontkalkt. Het reinigingstablet lost niet op tijdens het reinigingsprogramma. De machine geeft warm water af. Heeft iemand enig advies?

Gast_Kaffeetrinker

Zondag, 12. Mai 2019, 15:39 Uhr

Unregistered

Vermaalt de machine?
En moet het doen wat er met de gemalen bonen gebeurt?

LW

Woensdag, 31. Juli 2019, 12:39 Uhr

Unregistered

Hallo, iedereen,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn EQ.7 S700, die wil gewoon geen koffie meer serveren!

Dus ik heb de complete machine schoongemaakt + de brouwinstallatie gedemonteerd en met perslucht doorgeblazen, gesmeerd, het ontkalkingsprogramma meerdere keren met 2 tabbladen laten lopen... nog steeds geen koffietoevoer mogelijk. De warmwatervoorziening werkt en de gekozen hoeveelheid is correct. Na de keuze van de koffie-instelling wordt ook het maalproces gestart, de pompen lijken te draaien en er wordt water geleverd... maar weer geen koffie.dry.gif
Het water van het "brouwproces" lijkt direct in de opvangbak te lopen en is ook helder, dus hier loopt geen gebrouwen koffie in. De gemalen koffie is dus niet echt doorgespoeld en komt als een natte pad
in de pompoencontainer
terecht
.

Blijkbaar wordt het water niet meer goed door de zeteenheid

of de pad geperst.
Heb je een idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik dit
kan
verhelpen
?

Bij voorbaat dank voor

uw inspanning.
PS. Helaas valt de machine niet meer onder de garantie, omdat hij 3 jaar oud is
:

(18 maanden geleden werd hij ook gerepareerd vanwege de bekende "brewing unit issue", waarbij hij volledig werd vervangen en de machine werd gereinigd.

LW

Woensdag, 31. Juli 2019, 12:47 Uhr

Unregistered

Sorry, bedoeld EQ.9 S700 natuurlijk. rolleyes.gif

Trebreh

Zondag, 31. Mai 2020, 21:38 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 12

lidmaatschapsnummer..: 38996

< Het is jammer dat er geen oplossingen zijn, maar na 5 jaar overkomt het mij ook... > Er zit iets vast.
of is niet goed geklokt (helpt een software-update dan?)

--------------------
Ich übe gerne kurz Verzicht, wenn ich weiß, dass es mir und den anderen gut tut....

Guest

Dinsdag, 29. December 2020, 17:17 Uhr

Unregistered

Mijn EQ9 S500 had na ongeveer een jaar hetzelfde probleem.

Warm water was geen probleem, maar er werd geen koffie geserveerd en het water voor de koffie leek direct in de druipbak (en gedeeltelijk onder de machine ...) te gaan.

In mijn geval was het probleem een verstopte pijp op de brouwinstallatie: Het plastic pijpje met het zwart-witte flexibele buisje was volledig verstopt met calcium. Na zorgvuldig ontstoppen met een dun ijzerdraadje (het buisje is gebogen, verstopping was na de bocht) werkt alles nu weer (je zou door die pijp/buis moeten kunnen blazen)

Ons leidingwater heeft een hoog calciumgehalte (moet om de 2 weken/ ongeveer 200 kopjes ontkalkt worden) maar het lijkt erop dat dit niet genoeg is ...