Geavanceerd zoeken

KRUPS EA81* EA8105 EA810507 Reset

RESET van een Krups EA zonder display

robyduvar

Montag, 17. April 2023, 12:20 Uhr

Unregistered

QUOTE (Gast_Stefan @ zaterdag, 25. december 2021, 23:22)
QUOTE (Guest @ Mittwoch, 15. Dezember 2021, 00:53 Uhr)
Ik heb het probleem dat mijn Krups EA 810870 alleen blauw knippert nadat ik hem aanzet en niet lijkt op te warmen.
Als ik weer op de aan/uit-knop druk, piept hij twee keer en lichten alle rode leds op zoals KITT in Knight Rider (van links naar rechts en weer terug).
Het is ook niet mogelijk om op een knop te drukken.
Uitschakelen kan ook niet, alleen de stekker eruit halen.
Ik heb nu een RESET geprobeerd, maar tijdens de RESET komt er alleen water uit het stoompijpje, niet uit de afvoer.
Als ik de machine na de reset weer aanzet, heb ik hetzelfde probleem als voor de reset.

Heeft u een oplossing voor dit probleem?

Het probleem van de LED's die op elk moment aangaan, en de machine blokkeren (je kunt niets bedienen met de knoppen, of zelfs uitzetten), en je komt er tijdelijk vanaf door je koffiezetapparaat los te koppelen en opnieuw aan te sluiten, zoek niet verder (ik heb het voor je gedaan).
Bestel de powerboard bij een erkende KRUPS-dealer en doe een fabrieksreset (de procedure staat hierboven en op andere fora beschreven.
Er zijn een paar variaties, maar je krijgt het goed als je het een paar keer probeert.
Wees je ervan bewust dat op een gegeven moment geen enkel lampje meer brandt, maar denk niet dat de machine uit staat. Je zult op de kleine geheugenkoffie moeten drukken.
Daar ga je. Het kostte me in totaal twee weken in twee etappes om erachter te komen wat het was.
U hoeft de flowmeter en al de rest niet te demonteren.

Voor degenen die zeggen dat het aanpassen van de molen de machine onbruikbaar maakt, dat is onjuist en zeer onjuist. Ik heb het gedaan en sinds drie jaar heb ik een veel fijnere maling (omdat de oorspronkelijke fijne maling me korrels gaf als fijne couscous, dus veel te groot).tongue.gif

Waldek G

Samstag, 10. Juni 2023, 13:17 Uhr

Unregistered

Na het 11e punt staat de zuiger in de onderste stand en als de stekker/voeding er weer in wordt gestoken, gebeurt er niets:(

Chipsters

Donderdag, 22. Juni 2023, 12:23 Uhr

Unregistered

Hallo,
Ik heb een probleem met mijn machine waarbij het blauwe lampje op de machine constant knippert en verder niets, ik heb de resetprocedure gedaan maar er gebeurt niets wanneer je de stekker uit het stopcontact moet halen en weer erin moet steken aan het einde knippert het lampje ...
Kunt u mij alstublieft helpen?
Bij voorbaat dank

robyduhautvar

Dinsdag, 27. Juni 2023, 11:48 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest @ donderdag 24. maart 2022, 20h30)
QUOTE (Guest @ Mittwoch, 15. Dezember 2021, 00:53 Uhr)
Ik heb het probleem dat mijn Krups EA 810870 alleen blauw knippert nadat ik hem heb aangezet en niet lijkt op te warmen.
Als ik weer op de aan/uit knop druk, piept hij 2 keer en lichten alle rode leds op zoals KITT in Knight Rider (van links naar rechts en weer terug).
Het is ook niet mogelijk om een knop in te drukken.
Hij kan ook niet uitgezet worden, alleen de stekker eruit getrokken worden.
Ik heb nu RESET geprobeerd, maar tijdens RESET komt er alleen water uit het stoompijpje, niet uit de afvoer.
Als ik de machine na het resetten opnieuw opstart, heb ik hetzelfde probleem als voor het resetten.

Bedankt voor de goede instructies, helaas heb ik hetzelfde probleem, heeft iemand al een oplossing gevonden?

Het probleem zijn de twee contacten op het verwarmingselement.
Ze zitten achter het zwarte rubber dat op zijn plaats wordt gehouden door een bladveer die ook de P + N-kabels ondersteunt.
De twee witte draden hebben twee beugels aan het uiteinde achter het zwarte rubber die tegen de contacten op het verwarmingselement worden gedrukt.
Dit is een complete puinhoop wat elektrische contacten betreft.
Je moet de beugels doorknippen en de twee draden tegenover elk tapeind op het verwarmingselement solderen met ijzer en tin.
Controleer of de twee draden de juiste kant op wijzen door naar de zwarte rubberen steun te kijken (er zit een pinnetje om de juiste aansluitrichting te controleren:D).biggrin.gif:D:D

frustrierterkaffetrinker

Vrijdag, 07. Juli 2023, 18:01 Uhr

Unregistered

hallo,

mijn probleem is als volgt:

de machine moest worden gereinigd, dus ik deed het, zoals ik het al tientallen keren eerder had gedaan. toen het klaar was, waren de lampjes "reinigen" en "kalk" permanent rood.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- stroom eraf halen - niets
- opnieuw schoonmaken - niets
- de slangen losgeschroefd en na onderzoek schoongemaakt, gecontroleerd op kou - niets
- het stroomdingetje schoongemaakt - niets
- de reset-tip gevolgd: alles werkte zoals beschreven, behalve dat zodra het proces is voltooid, ik hem loskoppel van het lichtnet en weer aansluit, ik geen sterke koffie kan selecteren omdat "clean/calk" weer rood oplicht.

Wat ik me afvraag is dat het pas sinds het schoonmaken is opgetreden.
ik ben behoorlijk gefrustreerd, niet erg technisch aangelegd en ik heb al een overstroming veroorzaakt omdat het mondstuk van het snuffelstuk viel sad.gif

heeft iemand nog ideeën behalve het weggooien?

clapri

Dinsdag, 01. Augustus 2023, 12:23 Uhr

Unregistered

Hallo,
Ik heb een EA8105 zonder scherm en ik heb precies hetzelfde probleem als @frustrierterkaffetrinker hierboven. Kan iemand mij helpen?
Machine altijd zeer goed onderhouden en pb verscheen tijdens een schoonmaakbeurt.

Alvast bedankt voor alle bijdragen.

clapri

Dinsdag, 01. Augustus 2023, 12:53 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 3

lidmaatschapsnummer..: 67706

Ik moet erop wijzen dat tijdens de resetprocedure (dankzij de controller) de infuuszuiger onmiddellijk na het laten zakken omhoog gaat en de procedure stopt (de 4 lampjes gaan weer branden).

Moet ik de zuiger vervangen?
Hartelijk dank.

Gast_Sasha

Donderdag, 14. September 2023, 15:41 Uhr

Unregistered

QUOTE (nrom38846 @ 09 oktober 2022 09:42 pm)
QUOTE (Gast_HaWe @ 28 november 2020 05:22 pm)
KRUPS EA81* Reset Met
of zonder reinigingsschuif. Pompreservoir en waterreservoir LED knipperen.

Pogingen om de moleninstelling, maalduur van de molen, maalhoeveelheid, hoeveelheid koffiepoeder te wijzigen volgens een in de forums beschreven procedure, maken de machine meestal onbruikbaar. Pomacecontainer en watercontainer LED knipperen na herstart, geen toetsinvoer meer mogelijk, machine warmt niet op.
Op een forum heeft een onbekende forumgebruiker een mogelijke RESET voor alle betrokkenen beschreven. Ik benadruk expliciet dat ik niet de knutselaar van deze procedure ben, de lof is voor een onbekende. Ik zet de procedure alleen om in een leesbare vorm en voeg enkele stappen toe.
Ik heb het geprobeerd op een machine ZONDER reinigingsglaasjes. Het werkt !1. zet

de stroom uit (verwijder de stekker)2.
Verwijder het waterreservoir, de marccontainer, de reinigingsglijbaan (indien aanwezig)3
. zet de doorstroomregelknop op 20ml4
. houd de knop "sterke koffie" uiterst rechts ingedrukt en steek de stekker in het stopcontact5
. alle LED's gaan branden, waterreservoir vol, marccontainer, reinigingsschuif (indien aanwezig) reset
6. stel de doorstroomregelknop in totdat alle LED's uit zijn (ongeveer in de middelste stand)
7. plaats de container onder de koffie-uitloop en het stoompijpje, druk nu op de knop "zwakke koffie"8
. Er wordt water door de koffieuitloop en het stoompijpje gepompt, de zetzuiger beweegt naar de bovenste rand van de zetkamer. Dit proces wordt twee keer herhaald. Daarna gaan alle rode LED's uit9
. Druk nogmaals op de knop "Slappe koffie"10
. De machine laat de zetzuiger twee keer zakken, de laatste keer blijft de zetzuiger in de laagste stand staan</br></br>.

Als "alle LED's knipperen"
11. trek de stekker uit het stopcontact en wacht minstens 5 seconden12
. Steek de stekker weer in het stopcontact, de brewing piston gaat naar de uitgangspositie.
De machine werkt weer. </br></br></br></br></br></br></br></br></br></br></br></br></br></br></br></br></br></br>

Voor alle gebruikers met displaymachines zoals EA8150, etc

Stap voor stap voor de kalibratie van de molen:

- Haal de stekker van het koffiezetapparaat uit het stopcontact.
- Verwijder de watercontainer, de koffieresidubak en het bakje boven de koffieresidubak.
- Druk op de pijlknop terwijl u de stekker van het koffiezetapparaat weer in het stopcontact steekt.
- Druk eenmaal op de START-knop en de haakjes op de START-knop. Druk één keer op de START-knop en er verschijnen haakjes [ ] aan de rechterkant.
- Druk één keer op de START-knop en er verschijnen 3 nullen binnen de haakjes [000] aan de linkerkant.
- Plaats zowel het waterreservoir als de lade in het koffiezetapparaat. Plaats zowel het waterreservoir als het bakje bovenop de droesbak en droesbak.
- Druk nu op de START-knop.

P2 verschijnt.

- Druk één keer op de stoomknop om de diagnose te starten.
- Het water begint uit het stoompijpje te stromen.
- Druk één keer op de stoomknop.
- De zuiger gaat omlaag, maar er komt geen water uit het stoompijpje. De zuiger gaat omlaag, maar niet helemaal (twee keer).
- De zuiger gaat helemaal omlaag, het water stroomt door de zuiger en de schijf wordt uitgeworpen.

P4 verschijnt.

Koppel het koffiezetapparaat los van het elektriciteitsnet.
Koppel het koffiezetapparaat weer aan het elektriciteitsnet, zet het aan en het is gekalibreerd.

Ik heb deze procedure geprobeerd, maar hij start niet. Mijn machine heeft geen reinigingsschuif.
Nadat ik de machine heb aangezet, is deze geblokkeerd, hij start niet en vraagt om een koffieresidubak.
Ik heb de machine gedemonteerd, kortsluiting gemaakt op de printplaat waar de schuifschakelaar moet zitten en de kalibratie is gestart. Na kalibratie verwijder ik de jumper en nu vraagt de machine om de schuif naar .... te zetten. Het lijkt erop dat je tijdens de resetprocedure de machine moet laten weten dat dit model geen schuif heeft... Ik heb de jumper gebruikt om de kalibratie te voltooien, maar dat is nutteloos.
Kunt u me helpen met dit probleem, hoe kan ik de machine juist instellen?

Geof84

Vrijdag, 13. Oktober 2023, 16:11 Uhr

*

Koffiedrinker

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 68930

Hallo,

Ik heb een EA81P070 met een zeef.
De maalduur was na verloop van tijd korter geworden.
Ik heb de resetprocedure toegepast door de stekker van de machine uit het stopcontact te halen en vervolgens de stekker weer in het stopcontact te steken door op het pijltje te drukken.
Ik heb niet het rode ding boven het koffiedikbakje zoals beschreven in de resetprocedure en daarom werkte de reset niet. Het lampje van de lekbak blijft branden.
Alles is geblokkeerd.
Heeft iemand de oplossing gevonden?

Hartelijk dank
Met vriendelijke groet
Geoffrey

Gast_Kaffeeliebhaber

Samstag, 14. Oktober 2023, 08:55 Uhr

Unregistered

Na punt 6 schakelt de machine niet meer in

Ajori

Dinsdag, 17. Oktober 2023, 18:13 Uhr

*

Koffiedrinker

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 68991

Beste verontruste Krups ea81 vrienden.... de Calc and Clean fout is er nu ook bij mij ingeslopen.... zelfs na het volgen van de instructies voor het resetten, kom ik vanaf punt 11 niet verder omdat daar niets gebeurt...het klaar-lampje blijft uit en er beweegt niets in de machine.... Wanneer ik het reinigingsprogramma start, komt er prachtige stoom uit het mondstuk maar absoluut niets bij de koffie-uitloop.... Ik heb verschillende manieren geprobeerd--druk op het grote kopje--druk op het kleine kopje...allemaal zonder resultaat de machine gaat dan terug naar Reinigen en krijten en knippert.....heeft iemand van jullie een andere manier gevonden? Ik weet dat het geen superster is, maar ik wil hem daarom niet weggooien.... Ik ben dankbaar voor elk commentaar....glg uit Oostenrijk

Ajori

Woensdag, 18. Oktober 2023, 16:24 Uhr

*

Koffiedrinker

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 68991

QUOTE (Ajori @ dinsdag 17 oktober 2023, 17:13)
Beste verontruste Krups ea81 vrienden.... de Calc en Clean error is er nu ook bij mij ingeslopen.... Zelfs na het volgen van de instructies voor het resetten kom ik vanaf punt 11 niet verder omdat er niets gebeurt...het stand-by lampje blijft uit en er beweegt niets in de machine.... Wanneer ik het reinigingsprogramma start, komt er prachtige stoom uit het mondstuk maar absoluut niets bij de koffie-uitloop.... Ik heb verschillende manieren geprobeerd--druk op het grote kopje--druk op het kleine kopje...allemaal zonder resultaat de machine gaat dan terug naar Reinigen en krijten en knippert.....heeft iemand van jullie een andere manier gevonden? Ik weet dat het geen superster is, maar ik wil hem daarom niet weggooien.... Ik ben dankbaar voor elk commentaar....glg uit Oostenrijk

Ik wilde de lezers vertellen dat ik in ieder geval bij mijn EA8108 de boosdoener heb gevonden, maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het een beetje toeval was.
Toen ik de machine begon te demonteren of te openen om een "all-round view" te krijgen, viel mijn oog op de kleine zwarte magnetische vlotter naast het waterreservoir, die in de laagste stand stond ondanks dat het waterreservoir halfvol was.....Ik vond dat vreemd en liet de tank een paar uur weken in vloeibare ontkalker zonder hem in de machine te doen (zodat de magnetische vlotter volledig bedekt was met ontkalker), toen dacht ik het reinigingsprogramma opnieuw te proberen en het te laten lopen.....en zie, beide controlelampjes waren uit en na een groenige spoeling met zuiver water, zette het apparaat weer koffie op de gebruikelijke manier..... dus het was echt een kalkprobleem in het apparaat en ik hoefde het niet verder te demonteren.....dit voor iedereen hier die een soortgelijk probleem zou kunnen hebben.....soms zie je gewoon de simpelste dingen niet.....I hoop dat ik een beetje heb geholpen....het werkte voor mij..... LG en goede koffie biggrin.gif

Guest

Dinsdag, 24. Oktober 2023, 20:09 Uhr

Unregistered

QUOTE (Guest_HaWe @ zondag, 29 november 2020, 20:24)
Belangrijke toevoeging:

Nadat je de stekker uit het stopcontact hebt gehaald en de machine weer in gebruik hebt genomen, plaats je ALTIJD
een
12. grote kop onder zowel de koffie-uitloop als het stoompijpje.
13. vul het waterreservoir
14. Druk op de knop 'sterke koffie'
Er loopt een programma om het systeem te vullen.
Pas daarna loopt het weer als vanouds.

Dit is een onzin en woord

JohnnyB30

Montag, 06. November 2023, 15:23 Uhr

Unregistered

Als de Krups EA81* vast blijft zitten in het resetmenu, zet dan het afvalbakje terug op zijn plaats en het waterbakje, haal hem uit het stopcontact en houd dan de instellingenknop met het tandwieltje ingedrukt, zet hem terug in het stopcontact en er verschijnt een menu, druk daarna op de aan/uit-knop en er verschijnt een stroomkabel die knippert op het scherm, haal de stekker eruit, wacht 10 seconden en start dan normaal op, bij mij werkte het.

HDMJ_

Donderdag, 16. November 2023, 20:33 Uhr

Unregistered

QUOTE (JohnnyB30 @ maandag, 06 november 2023, 15:23)
Als de Krups EA81* vastloopt in het reset menu, zet dan de afvalbak en het waterbakje er weer in, haal de stekker uit het stopcontact en hou dan de instelknop met het tandwiel ingedrukt, steek de stekker er weer in en er verschijnt een menu, druk dan op de aan/uit knop en er verschijnt een knipperend netsnoer op het scherm, haal de stekker uit het stopcontact, wacht 10 seconden en start dan normaal op, bij mij werkte het.

De mijne lijkt nu dus volledig te zijn vastgelopen....
- Hij toont constant het symbool dat de koffieresidubak ontbreekt.
- Plaats een bak onder de stoom en de koffie-uitlopen knipperen.
- De K met druppelen knippert.
- Hij knippert Druk op Start, maar je kunt niet op Start drukken, net zoals je nergens anders op kunt drukken....

HELP? sad.gif((

12Seite 345