Geavanceerd zoeken

Delonghi PRIMADONNA S EVO Geen Stoom / Warm Water

Geen heet water of stoom uit de staaf

philldeg

Vrijdag, 25. November 2022, 14:32 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 60538

Ik heb een Delonghi PRIMADONNA S EVO ECAM510.55.M, onlangs stopte de stoom uit het pijpje, het maakt alle juiste geluiden, maar de stoom komt een beetje uit de zijkant van de machine, maar niet uit het pijpje. Toen merkte ik dat de heet water functie ook niet werkt vanaf het stoompijpje. Ik heb geprobeerd de machine te ontkalken, wat resulteerde in een volle tank water die eruit lekte omdat het niet door het stoompijpje kon tijdens de laatste cyclus van de ontkalking.

Ik heb de machine uit elkaar gehaald en geprobeerd het probleem op te sporen. Ik denk dat het een magneetventiel kan zijn. Wat ik vreemd vind is dat het intemitnent werkte, in plaats van gewoon helemaal te stoppen met werken...

Kan ik ergens anders zoeken naar een verstopping?

Ik heb wat video's van de machine die in stoom/heet water modus draait als die zouden helpen.

Bedankt

kaffeechris

Vrijdag, 25. November 2022, 15:03 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 2077

lidmaatschapsnummer..: 24425

Hallo het kan zijn dat deze klep defect is of zo zwaar verkalkt dat hij niet meer doorschakelt. Verwijder en reinig met de hand.
De stoomverwarming kan ook verkalkt zijn. smile.gif

--------------------
Alles ist Wiederverwertbar, sogar diese Buchstaben.
Keine Anfragen oder Hilfe, über E-Mail.

philldeg

Vrijdag, 25. November 2022, 17:00 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 2

lidmaatschapsnummer..: 60538

Hallo, bedankt voor de snelle reactie, hier zijn een paar video's. Bedoel je met de klep de omcirkelde in deze afbeelding? Het lijkt erop dat deze verantwoordelijk is voor de uitvoer naar het stoompijpje?

user posted image

<iframe src="https://player.vimeo.com/video/775076912?h=87153c6c76" width="640" height="564" frameborder="0" allow="autoplay; fullscreen" allowfullscreen></iframe>

<iframe src="https://player.vimeo.com/video/775076959?h=ec9a28b172" width="640" height="564" frameborder="0" allow="autoplay; fullscreen" allowfullscreen></iframe>