Geavanceerd zoeken

Ecam 13.123.b resetten

Sascha42

Zondag, 16. April 2023, 11:21 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 1

lidmaatschapsnummer..: 64947

Hallo,
Ik heb een probleem met de machine, daarom heb ik me hier geregistreerd en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Over het probleem:
De machine is een Ecam 13.123.B, gekocht bij Lidl in 2021. Een paar dagen geleden kwam de koffie er alleen in druppels in het kopje uit. De oorzaak was lucht in het systeem. Dat heb ik verholpen.
Gisteren merkte ik dat de machine niet alleen twee of één kopje zette, maar bleef draaien tot het reservoir leeg was of tot ik hem handmatig stopte.
Ik keek hoe ik de machine kon resetten, vond duizenden apenstreken, maar geen enkele werkte.

Behalve één en die maakte de machine onbruikbaar. Ik hield aan/uit en 1 espressokopje, rood gemarkeerd op de foto.
Nu brandt alleen de aan/uit knop en de stoomknop knippert.
Als ik aan de bedieningsknop draai, geel gemarkeerd, pompt de pomp het reservoir leeg. Ofwel via de melkopschuimer ofwel via de koffie-uitloop.
Meer doet hij niet.

Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Groeten Sascha

Gast_Helmut

Montag, 15. Mai 2023, 01:19 Uhr

Unregistered

Hallo Sascha, als je probleem nog steeds bestaat, is hier een suggestie: Wij hebben een ESAM 3240 Magnifica, die als volgt gereset kan worden: Schakel de machine uit, haal de stekker uit het stopcontact, druk vervolgens op de drie knoppen voor aan/uit, één kopje, twee kopjes en sluit tegelijkertijd de stekker weer aan, dan knipperen alle drie de bovenste lampjes, laat vervolgens alle knoppen los en de machine wordt gereset. Probeer het uit, misschien werkt het bij jouw machine ook. Ik gebruik de bedieningsknop (geel gemarkeerd) alleen voor het ontkalken, omdat het waterreservoir na enkele ontkalkingscycli (ca. 30 minuten) helemaal leeg is.
Groeten Helmut