Geavanceerd zoeken

MIJN NIEUW....

Impressa Z7

ricbec

Woensdag, 25. November 2009, 23:18 Uhr

*

Koffiekenners

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 48

lidmaatschapsnummer..: 5681

Dus, mijn Jura was in dienst...Resultaat: de machine was perfect in orde, meer dan 60° warme melk zou niet mogelijk zijn en melkschuim zou toch maar 56° hebben. Geen enkele Jura machine zou warmere melk maken, je moet oppassen dat je de melk niet op 3° houdt en misschien de beker/glas voorverwarmen! dit
is niet erg bevredigend voor mij, maar ik moet het accepteren, jammer genoeg had ik mezelf veel meer beloofd toen ik
het
kocht
. Begroeting
rb

SeaHawk

Donderdag, 26. November 2009, 02:52 Uhr

*

Koffiekenners

Bijdragen: 66

lidmaatschapsnummer..: 5888

ah... jammer om dat te horen....

dan zul je dat moeten accepteren ja. maar ik denk dat het gewoon niet veel beter werkt... ook niet met andere machines.

Persoonlijk denk ik niet dat dit een probleem is, ik drink mijn koffie / capu altijd op dezelfde manier. Probeer misschien het melkschuimmengsel, dat helpt en verwarm de glazen voor (dubbelwandige glazen zijn het beste!).

Zou er ook een verschil kunnen zijn in de kwaliteit van de melk? (of is dat dum?)

het blijft een hele mooie machine die je hebt!
(nog steeds 1e plaats op mijn lijst
nu)mf
g
,Bert

--------------------
--------------------------
Jura Z7 - super Gerät!

numberonedefender

Donderdag, 26. November 2009, 08:17 Uhr

*

Expert

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

60 graden is ook de perfecte melkschuimtemperatuur voor handmatig opschuimen; als het heter wordt, wordt het schuim ruw en gaat het snel kapot. Voor mij klonk het in uw vorige berichten alsof de melk nog veel kouder is. Toch is het vreemd dat de Z7 zo stinkend is in vergelijking met de Z5, misschien moet je gewoon wennen aan het nieuwe vliegtuig...

--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

ricbec

Donderdag, 26. November 2009, 12:10 Uhr

*

Koffiekenners

Het klonk voor mij in uw vorige berichten alsof de melk nog beduidend kouder was.

Hoi,
Als ik 10 ° koude MIlch door de machine stuur, heeft het daarna 48 ° gemeten met mijn digitale thermometer. Houd er tijden de vinger in...want "hete" melk is alleen maar lauw in mijn ogen.
Maar het is bekend dat smaken anders zijn.
Ik wens een mooie WeGrußrb

numberonedefender

Donderdag, 26. November 2009, 13:05 Uhr

*

Expert

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Dat is wat ik bedoel, natuurlijk is 48 graden te koud, ongeveer 60 graden zou oké zijn. Ik zou ook niet zeker zijn of de Z7 echt werkt zoals het hoort...

--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

SeaHawk

Vrijdag, 27. November 2009, 23:37 Uhr

*

Koffiekenners

Na een lange tijd van twijfels en 4 consultaties besloot ik een Jura en vervolgens een Z7 (over een J9) te kopen. Vandaag heb ik het opgepakt. DeLonghi heb ik par keer goed bekeken maar is voor mij zeker niet de Jura qualitat.

Veel geld, dat blijft ja, maar mijn eerste indruk is heel goed. Ik ben gewoon veel tevredener dan ik dacht. Als het blijft werken zoals vandaag, is het elke euro waard voor mij!!! (vingers gekruist). Zeer veel programmeermogelijkheden (met aparte toetsen) en vormgeving hebben mij overtuigd.

Naar de temperatuur;
Eerste indruk is erg goed, koffie is erg heet! kan niet direct drinken zonder mijn mond te verbranden (is al gebeurd met proeverij). Warm water is nog steeds schor en je kunt jezelf zeker verbranden.

Ik heb melkproducten geprobeerd, maar nog niet allemaal. Een 'standaard' cappucino was erg lekker, en ook al heet. Ik kon het niet meteen opdrinken, maar ik moet wel voorzichtig zijn, het kon alleen maar 'verkwikkend' zijn. De melk kwam uit de koelkast, dus het was koud en de beker was niet voorverwarmd.

Ik
heb hier geen meetapparaat, maar ik doe het volgende week; ik zou het kunnen vergelijken met uw machine en de melk of latte kunnen meten
.
Het is heet genoeg voor mij hoewel.... maar je zou het misschien hees vinden.

Als er een vraag is, neem ik over een week of zo contact met je op en deel ik mijn ervaringen hier.

mfg,
Bert

--------------------
Jura Z7 - super Gerät!

ricbec

Montag, 14. December 2009, 18:22 Uhr

*

Koffiekenners

Daar ga je!

Mijn va ging toen voor een tweede dienst, ze hebben een sensor vervangen en zie, opeens kan de machine hete melk maken!

Mooi niet?
rb

SeaHawk

Dinsdag, 15. December 2009, 00:15 Uhr

*

Koffiekenners

Geweldig!

dit is goed om naar te luisteren

Ik ben erg blij met de Z7... de melk is al heet genoeg voor mij. Kan het niet echt meten maar.

alleen drink ik de laatste weken te veel koffie!! :-)

veel kuuroorden met je 'nieuwe'

mfg
,Bert

--------------------
Jura Z7 - super Gerät!

12Seite 3