Geavanceerd zoeken

Jura, Delonghi of Siemens - Tijd voor een beslissing

Hulp bij aankoopadvies

Stefan25   

Dinsdag, 01. December 2009, 00:52 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 12

lidmaatschapsnummer..: 5936

tongue.gif

Hallo iedereen, ik ben op zoek naar een volautomatische koffiemachine - voor een eenpersoonshuishouden (ik ). Mijn eisen: De machine moet een redelijke koffie zetten (ik drink maximaal 4 kopjes/dag) en af en toe wat melkschuim. Ik hecht daarom bijzonder veel waarde aan een goede afwerking. Sommige mensen zullen mij waarschijnlijk willen verwijzen naar een capsulemachine, maar het strookt niet met mijn milieubewustzijn om voor elk kopje koffie een capsule weg te gooien.

Ik betaal liever iets meer geld. Ik heb een tijdje onderzoek gedaan.

Op de shortlist staan nu: Jura ENA 5, hier verkrijgbaar bij Mediamarkt voor 499 euro. Siemens TK 58001, verkrijgbaar bij gerenommeerde online retailers voor ongeveer 450 euro. DeLonghi Esam II 3500, verkrijgbaar bij Mediamarkt of Saturn voor 599 euro. en Delonghi Esam 3000 of 3200. Op het eerste gezicht zou ik vooral de Jura of de Siemens willen, omdat ik het systeem met de melkslang best praktisch vind. De Siemens lijkt echter erg goedkoop qua afwerking (ik heb hem in een winkel bekeken).

En bij de Jura stoort het me dat ik de machine zou moeten opsturen. Dus mijn vraag over de Jura is: Hoe vaak zou ik de machine moeten opsturen? Krijg ik extra kosten (voor of na afloop van de garantie)?

smile.gif

wink.gif Hoe vaak moet ik de machine schoonmaken (vooral vanwege de niet afneembare zetgroep)? En in het algemeen: Welke machine zou u mij aanraden Hartelijk dank voor uw tips. Met vriendelijke groet

DocJott

Dinsdag, 01. December 2009, 08:34 Uhr

*

Koffiekenners

Bijdragen: 31

lidmaatschapsnummer..: 5981

Laat alle machines grondig demonstreren in een speciaalzaak. Wij hadden aanvankelijk ook ons oog laten vallen op bepaalde machines. Na de demonstratie kozen we voor een heel andere machine omdat de bediening ons veel beter beviel (naast het uiterlijk). Niets is erger dan thuis te beseffen dat de machine waarvan je dacht dat het je droom was, veel te ingewikkeld is voor je eigen doeleinden.

--------------------
Vollautomat: Küche: Jura IMPRESSA S9 One Touch Platin (zuvor: Siemens TK64001 Surpresso S40), Büro: Spidem Trevi Chiara.
Zufriedenheit derzeit: sehr hoch.
Lieblinkskaffeesorte: noch nicht gefunden.

Joranz

Dinsdag, 01. December 2009, 14:28 Uhr

*

Experts

Bijdragen: 802

lidmaatschapsnummer..: 4019

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Siemens. Voor mij is een uitneembaar koffiezetapparaat een must! Al het andere is nooit echt schoon, zeker niet als de machine niet regelmatig de hele dag draait... Qua kwaliteit valt er volgens mij absoluut niets tegen de Siemens in te brengen. Kijk in het algemeen naar de onderdelen die je elke dag moet schoonmaken (lekbak/sapbak). Zoals gezegd heb je deze onderdelen elke dag in je handen. dry.gif

De enorme, gedraaide lekbak van mijn DeLonghi irriteerde me op een gegeven moment echt Groetjes Joranz

Gast_Harry

Dinsdag, 01. December 2009, 14:58 Uhr

Unregistered

Ik heb ongeveer dezelfde koffiegewoonten en ben al ongeveer 2 1/2 jaar in het bezit van de Delonghi ESAM 3200. Heerlijke koffie, gemakkelijk schoon te maken en te ontkalken, nooit defect geweest. Ik kan Delonghi***** alleen maar aanbevelen.

Stefan25

Dinsdag, 01. December 2009, 23:16 Uhr

*

Koffiedrinker

Bedankt voor uw antwoorden.

Alle knoppen op de Siemens voelen nogal goedkoop aan.

De Delonghi machines maakten een betere indruk. Is het vuil op de Jura echt zo extreem? En weet niemand hoe vaak je die moet opsturen?

Hisholy

Woensdag, 02. December 2009, 06:28 Uhr

*

Expert

Groep: Moderatoren

Bijdragen: 3157

lidmaatschapsnummer..: 22

QUOTE (Stefan25 @ dinsdag 01 december 2009, 21:16 uur)
Is de vervuiling van de Jura echt zo extreem? En weet niemand hoe vaak je ze moet insturen?

wink.gif

Ja, na twee dagen heb je rubberen laarzen nodig Onzin, niet meer dan bij alle andere machines. En waarom stuurt u ze op? Hoe vaak stuurt u uw wasmachine op?

Stefan25

Woensdag, 02. December 2009, 08:33 Uhr

*

Koffiedrinker

Wasmachine? tongue.gif

Ik heb er een met een verwijderbare zetgroep. Ik dacht dat de Jura VA's regelmatig gereinigd moesten worden? Of ben ik verkeerd ingelicht?

Guest

Woensdag, 02. December 2009, 16:40 Uhr

Unregistered

biggrin.gif

Ja nee u bent verkeerd ingelicht u doet dit zelf thuis Wanneer de machine u vraagt hem schoon te maken, maakt u hem gewoon schoon met Jura reinigingstabletten volgens de gebruiksaanwijzing.

Stefan25

Donderdag, 03. December 2009, 13:44 Uhr

*

Koffiedrinker

Okay, danke schonmal.

Stefan25

Samstag, 05. December 2009, 22:25 Uhr

*

Koffiedrinker

Ik heb dus nog eens gekeken en ga nu kiezen tussen twee machines: ofwel de Delonghi Esam 5500 ofwel de Siemens S75 TK 69009. Welke is volgens jullie beter? Op de een of andere manier kan ik niet kiezen tussen de twee. Overigens zijn beide in München verkrijgbaar voor minder dan 700 euro, dus de kosten zijn hetzelfde.

Hartelijk dank. Ik heb veel gezocht op het forum, maar heb over beide apparaten niets gevonden.

Met vriendelijke groet

DocJott

Zondag, 06. December 2009, 12:03 Uhr

*

Koffiekenners

Van de twee zou ik de DeLonghi kiezen. Maar dat is puur subjectief, want die vind ik qua bediening en uiterlijk beter. Met beide krijg je goede koffie.

--------------------
Vollautomat: Küche: Jura IMPRESSA S9 One Touch Platin (zuvor: Siemens TK64001 Surpresso S40), Büro: Spidem Trevi Chiara.

Gast_giens

Woensdag, 09. December 2009, 22:16 Uhr

Unregistered

hallo, ik heb op internet de DeLonghi Magnifica gekocht voor 340€, en ik ben vol lof.Het belangrijkste is dat je de zetgroep kunt verwijderen.en het schoonmaken gaat ook snel.Bij capsulemachines zijn de instelmogelijkheden voor smaak en waterhoeveelheid niet aanwezig.Dus misschien eens een prijsvergelijking doen op google.Veel plezier met kopen. rolleyes.gif

DocJott

Donderdag, 10. December 2009, 08:28 Uhr

*

Koffiekenners

QUOTE (Guest_giens @ woensdag, 09 december 2009, 21:16)
Het gaat erom dat je de brouwgroep kunt verwijderen.

Waarvoor is dat belangrijk? Voor mij is het belangrijk dat 1) de koffie goed smaakt en 2) de machine niet onhygiënisch wordt. Maar daar heb ik geen verwijderbare zetgroep voor nodig.

--------------------

Stefan25

Donderdag, 10. December 2009, 12:34 Uhr

*

Koffiedrinker

Nogmaals bedankt voor uw hulp. DocJott, ik zag net dat u vroeger de TK64001 had. Kunt u mij misschien vertellen hoe het met deze cappucchinatore was?

Ik ben bang dat het op een gegeven moment los kan raken. Ik vind het systeem van de nieuwe Siemens EQ7 geweldig. De uitklapbare koffie-uitloop is op de een of andere manier geniaal eenvoudig.

Ik weet niet waarom niemand er eerder aan gedacht heeft... maar driehonderd euro meer rechtvaardigt het geheel nog steeds niet. Veel groeten

ristretto

Donderdag, 10. December 2009, 20:34 Uhr

*

Experts

Bijdragen: 926

lidmaatschapsnummer..: 4800

@Stefan25 ja dat klopt met deze melkruimte voor latte en cappu is echt geweldig. en het Whir systeem is het melkschuim zeer romig. PS ik verkoop momenteel de nieuwste versie van de Tk 73001 het is de TK 73501DE Originele verpakking Nieuw en met garantie tot febraur 2011 Interesse ?

--------------------
Kaffeevollautomaten:
Delonghi ESAM 3000B (2 Moante sehr zufreiden)
Saeco Talea Ring Plus (3 Monate UNzufreiden)
Jura ENA5 (1 Jahr super zufrieden)
Siemens EQ7 (8 Monate Anfangs toll dannach genervt 2 x zur Reparatur einmal neue BG ueber Support angefordert)
WMF 800 seit 1.12.09 Klasse
Siebträger
Bezzera BZ07 DE mit Bezzera BB005 Timer (Mühle) seit Mai 2011
Nespresso Krups XN 2720 für die Arbeit

Seite 12