Naar mijn mening was het hele rapport volledig onobjectief. In geen van de Jura machines die ik tot nu toe heb open gehad (ongeveer 250) was schimmel zichtbaar op de plaatsen die in het rapport worden genoemd. Volgens mij kan er geen schimmel in het water/koffietraject zitten, en wordt er geen schimmel doorgedrukt tijdens het zetproces, dus waar zou het moeten zitten? Als je het afgietbakje niet regelmatig leegt, gaat de vochtige afgiet erin schimmelen - dat is logisch. Gewoon legen, en klaar.
De zetgroep in Jura machines wordt niet nat, behalve in de zetkamer, en normaal gesproken komt er geen koffiepoeder op andere plaatsen dan in de zetkamer. De zetgroep wordt telkens gespoeld als er koffie wordt gezet, ook als de machine wordt aangezet. Als u in de poedergoot kijkt, ziet u altijd een schone zetkamer, er is geen schimmelvorming. De zetzeef kan zonder problemen worden schoongeveegd, maar ook daar heb ik nooit schimmel aangetroffen. Koffievet wordt opgelost en uitgespoeld met de reinigingstabletten.
Waar ben je precies bang voor?
--------------------
Grüße, Manuel
Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.
sluiten
Deel deze post: