Geavanceerd zoeken

Vorm

Bohne

Donderdag, 14. Januar 2010, 17:31 Uhr

*

Koffiedrinker

Groep: Mitglieder

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 254

Hallo allemaal

Ik zag in een programma op Pro 7 dat er wel degelijk schimmel ontstaat in volautomatische koffiemachines, zelfs als je de machine regelmatig schoonmaakt met reinigingstabletten. Ze zeiden daar dat je de zetgroep elke avond moet verwijderen en grondig schoonmaken, dan laten drogen en 's morgens weer installeren.
Dat zette me aan het denken. Wat denken jullie?

Guest

Donderdag, 14. Januar 2010, 20:43 Uhr

Unregistered

Ik zag het ook en voel met je mee! unsure.gif

esdeebee

Donderdag, 14. Januar 2010, 20:51 Uhr

*

Koffiedrinker

Bijdragen: 9

lidmaatschapsnummer..: 5446

Dat kan waar zijn - de vraag is alleen of het ook in de koffie terechtkomt en in welke hoeveelheid. Bovendien wordt het water voor het zetten verwarmd. Ik vraag me af hoe temperatuurbestendig schimmel is.

Welk programma was dat precies?

--------------------

Kaffevollautomaten sind die Tamgotchis der Gegenwart

Guest

Donderdag, 14. Januar 2010, 22:32 Uhr

Unregistered

Ik weet het niet meer precies, maar in ieder geval zat de schimmel in de koffiecontainer! ohmy.gif
Dus je drukt het water door de schimmel en de koffie!
Elke machine die hij had geïnspecteerd/onderhouden zat vol schimmel!
Ik denk dat Galileo????

numberonedefender

Donderdag, 14. Januar 2010, 22:37 Uhr

*

Expert

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Dit prachtige onderwerp achtervolgt al maanden alle koffiefora (dit bericht was een herhaling), en er wordt vooral gehamerd op Jura-machines. Wie zich wil laten besmetten door de bangmakerij moet dat vooral doen; wie beter weet (en niet alleen van horen zeggen) lacht dunnetjes. Ik laat allen die hierop aandringen aan hun geloof over het onderwerp schimmel en drink een heerlijke koffie uit mijn brandschone, schimmelvrije Jura tongue.gif
Het artikel was trouwens voor het eerst te zien op "Welt der Wunder", ik heb het op mijn computer staan en geniet altijd van het geklungel van de juridische technicus die gewoon koffiekruimels uit een lipzegel schraapt. rolleyes.gif

--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Guest

Donderdag, 14. Januar 2010, 23:46 Uhr

Unregistered

Hallo Manuel

Je antwoord stelde me niet echt gerust. Als je het beter weet, waarom vertel je me dan niet wat er echt aan de hand is?

Bean

numberonedefender

Donderdag, 14. Januar 2010, 23:59 Uhr

*

Expert

Bijdragen: 2539

lidmaatschapsnummer..: 2650

Naar mijn mening was het hele rapport volledig onobjectief. In geen van de Jura machines die ik tot nu toe heb open gehad (ongeveer 250) was schimmel zichtbaar op de plaatsen die in het rapport worden genoemd. Volgens mij kan er geen schimmel in het water/koffietraject zitten, en wordt er geen schimmel doorgedrukt tijdens het zetproces, dus waar zou het moeten zitten? Als je het afgietbakje niet regelmatig leegt, gaat de vochtige afgiet erin schimmelen - dat is logisch. Gewoon legen, en klaar.
De zetgroep in Jura machines wordt niet nat, behalve in de zetkamer, en normaal gesproken komt er geen koffiepoeder op andere plaatsen dan in de zetkamer. De zetgroep wordt telkens gespoeld als er koffie wordt gezet, ook als de machine wordt aangezet. Als u in de poedergoot kijkt, ziet u altijd een schone zetkamer, er is geen schimmelvorming. De zetzeef kan zonder problemen worden schoongeveegd, maar ook daar heb ik nooit schimmel aangetroffen. Koffievet wordt opgelost en uitgespoeld met de reinigingstabletten.
Waar ben je precies bang voor?

--------------------
Grüße, Manuel

Jura ENA Micro 9 (Küche)
Jura xF50 (Büro)
wechselnde Besetzung in der Werkstatt...
P.S.: Support gibt's im Forum, nicht per PN o.ä.

Bohne

Vrijdag, 15. Januar 2010, 16:02 Uhr

*

Koffiedrinker

Bijdragen: 7

lidmaatschapsnummer..: 254

Dank je, Manuel

Je uitleg klinkt me plausibel in de oren. Ik heb altijd een licht misselijk gevoel gehad sinds het programma.